lenaliljegren

Alla inlägg under december 2017

Av Lena Liljegren - 7 december 2017 10:12

    Usch vilken hemsk rubrik!!!  Men den finns där även om vi tycker att den är hemsk och skrämmande. Men vi måste kanske våga prata om döden, tänk vad många som drabbas, och många känner kanske som jag gjorde för många år sen när min lilla kille helt plötsligt slutade andas och vandrade vidare till andra sidan o lämnade en trasig helt förstörd familj bakom sig. Ibland vågade jag inte prata om det för märkte ju att folk blev obekväma och tyckte att jag var superjobbig . 


Det är kanske därför jag besöker graven så sällan, det är så mycket känslor som kommer upp, man ska vara så tacksam att man har det så bra som man har det. Tänker på alla dom som ska försöka fira jul även om det fattas en familjemedlem, kanske ett barn som man förlorat genom sjukdom eller olycka, det händer ju saker hela tiden. Jag vet vilket helvete det är första året med alla högtiden och födelsedagar som man ska ta sig igenom. Ja det tar alltid någon dag för mig att hämta mig när jag besökt graven, ändå är det så länge sen nu. 


Har varit på systemet och köpt glögg, tänkte bjuda Anthony på det när han slutat jobba, sen ska vi boka flyg till Toronto, ska nog åka på julafton, är i Toronto på eftermiddagen. Det är ju bara vi två julafton så då hade det varit skoj att gjort något sådant. Då firar vi juldagen i Toronto och bilar sen till Buffalo och JVM, oj va roliogt det ska bli !!!!


Av Lena Liljegren - 6 december 2017 23:56

I kväll hade jag kunnat skriva hur mycket som helst, men är så trött. Har varit vid lilla Andrews grav, och det väcker så mycket känslor. Tänker på alla dom som fattas någon denna jul, som tvingas fira jul utan en familjemedlem. Trafikolyckor, sjukdomar och andra saker som rycker bort folk allt för tidigt, min pappa's grav är precis bredvid lilla Andrews, saknar naturligtvis även min pappa som var en helt underbar människa, men han var 80 år och hade lite livet bakom sig, Andrew var så liten o hade hela livet framför sig. Får alltid fruktansvärd ångest när jag ska till graven, gråter o mår dåligt, grått o trist vad det oxå....

Sa till Anthony att snälla begrav mig i en minneslund så ni slipper känna att ni måste fixa o dona vid graven, kanske börja bråka om vem som fixar mest, men inget samtalsämne som han gillade precis. Men döden finns där, lurar bak hörnet o vi vet aldrig vem som drabbas nästa gång. 

Nej i kväll är jag verkligen inget rolig lika bra att sluta... ❤️❤️❤️

Av Lena Liljegren - 5 december 2017 23:20

I kväll ska jag verkligen försöka somna innan 24.00, läste någonstans att man sover bäst innan midnatt. Men jag vet inte man kan ju inte lita på allt som man läser. 


Har letat överallt efter min julgran, köpte en ganska dyr sådan för två år sen och har letat överallt, dessutom fanns det även två lådor julpynt som oxå helt plötsligt är borta. Köpte en konstgjord då mina barn inte gillade barren ...jag som lovat mig själv att aldrig någonsin ha en konstgjord gran. När barnen var små hade vi som tradition att åka hem till mamma o pappa o hugga gran, men nu när dom var stora tyckte dom det var bättre med en "barrfri" plastgran, ja tiderna förändras. Men var jag har satt allt julpynt fattar jag verkligen inte, säkert på något bra ställe som jag var helt säker på att jag skulle komma ihåg, men det gör man ju aldrig, att man aldrig lär sig. 

Jag vet inte hur många gånger jag skapat nytt lösen på mitt goggle konto, det är oändligt många gånger. Varje gång är jag helt säker på att jag ska komma ihåg det och varje gång glömmer jag det, så nu har jag det faktiskt uppskrivit. 


Har varit en bra dag idag, fixat o pysslat lite, bakat lussebullar som jag bjöd alla i huset på, även Adel han är från Syrien, och han hade aldrig någonsin smakat lussebullar, han tyckte dom var jättegoda, men han skulle aldrig säga något annat för han är artigheten själv. 


Kollar hela tiden resor till Buffalo och Toronto, i morgon släpps JVM-truppen o då är det allvar, finns Timothy's namn med ??? ✌️😀

Vill verkligen åka till Toronto och fira julafton där med Anthony, det är ju bara han o jag. Sen kan vi hyra en bil o åka vidare till Buffalo, tar tydligen bara 2,5 timmar.  

Wille tyckte visserligen att jag skulle åka till UMEÅ eller rättare sagt Arjeplog, där Jennys (flickvännen) familj bor o fira jul, ja då hade man garanterat fått en vit jul. Men flygresorna dit kostar ju lika mycket som att åka till Toronto, allt är ju så jäkla dyrt i juletider. Tja man får väl se vad som händer, nu ska jag försöka sova....men oj vad han snarkar i rummet bredvid, men får försöka sova ändå. 


En sak bara

När vi är barn har vi massor av drömmar, men ju äldre vi blir desto färre drömmar har vi, undrar varför vi slutar drömma när vi blir äldre  ??? 🤔


God natt ❤️

Av Lena Liljegren - 5 december 2017 10:04

Vaknade och kände mig pigg, underbart har inte hostat i natt heller. Ringde mamma och sa att jag kunde köra henne till frissan imorgon. Tycker det är bättre att göra något när man hälsar på, tycker det är jobbigt att bara sitta på hennes rum och lyssna på allt "elände" ....ja stackars mamma fy och usch och va så negativ och deprimerad.


Tänkte ta en sväng till Andrew's grav och även pappas för dom ligger på samma gravplats, och den gravplatsen ligger bara ett par minuter från mammas Frissa i Vånga. Har faktiskt inte varit där sen pappa dog, gillar inte gravplatser, kom fortfarande med rysningar ihåg när dom hissade ner lilla Andrews kropp i ett stort mörkt hål och sen jord över. Nej när jag dör vill jag strös för vinden absolut inte ner i ett mörkt hål, vill ha en minneslund ingen gravplats som mina barn ska känna sig tvungna att sköta, sätta blommor och tända ljus. Känner mig inte närmare Andrew på gravplatsen känns bara kusligt o sorgset. 


I dag ska jag baka lussebullar o handla lite annat har bestämt mig att ut och gå eller springa? blir säkert lite av varje. Anthony visade mig en grej på telefonen där man kan se hur mycket man gått under en dag, så nu är det lite tävling mellan oss, varje dag ska vi se vilken av oss som gått mest.


Gjorde även lite stretchövningar och körde lite med hantlarna, innan har jag inte orkat, känt mig trött och orkeslös men idag kände jag att det var dags igen. Det är så superviktigt att lyssna på kroppen, En gång för länge sen struntade jag i alla signaler utan tränade ändå, det slutade med att jag fick dubbelsidig lunginflammation, väldigt längesen men finns dock i mitt minne. 


Nu ska jag sätta på en kopp kaffe och väcka min son ❤️❤️


Ha en bra dag 😇


Av Lena Liljegren - 4 december 2017 23:59

Fattar ingenting jag är hur pigg som helst och det är midnatt, jag som brukar vara super trött vid 22.00 tiden. Jag vill verkligen lägga mig tidigt och gå upp tidigt, senast 08.00, gillar verkligen inte att sova länge på morgonen. Men vad gör man när man är pigg o inte alls sugen på att sova. 


I morgon  tänkte jag kanske baka lussebullar, älskar lussebullar men tänker bara baka det en gång sen får det räcka, måste ju försöka få lite julkänsla även om det inte känns speciellt juligt. I morgon har jag lite måsten, men har faktiskt hunnit med en hel del idag. Har en massage i morgon oxå, masserar inte mycket hemma så de gånger jag gör det är det faktiskt roligt och känns inte jobbigt alls. 


Går det lätt är det rätt

 

Det stämmer tycker jag, går det lätt så är det rätt och då ska man göra det. 8 massager i veckan skulle jag lätt klara av, utan att det blir jobbigt eller känns tråkigt. Det bästa med att jobba hemma är att man kan pyssla med annat tills det är dags att massera, ja tror faktiskt att jag ska satsa på det....

 

Det är viktigt att ta reda på vad man vill, vilka drömmar man har och vad man önskar sig i livet. Det är väldigt lätt och betydligt enklare att leva enligt andras önskemål och förväntningar, så det gäller att va tydlig och klar med vad man vill, inte vad andra vill. Det är inte helt enkelt men ju tydligare mål man har desto lättare är det att nå dom 👍

 

Så mina vänner dröm stort.....

 

Nu måste jag försöka sova, tråkigt men sant 🌟

Av Lena Liljegren - 4 december 2017 14:28

Vaknade 09.30 med huvudvärk och kände mig sådär, men efter en kopp Tea o lite gröt mådde jag bättre, och nu måste jag sätta lite fart. Måste städa hela huset och sen behöver jag borsta gången till huset som är full av jord efter allt grävarbete, lite jobbigt. 


Gick en runda till Konsum och handlade, stannade och pratade med två damer som kom gående, man kunde knappt se för den starka solen och sen var det halt oxå, erbjöd min arm till en av damerna så hon iallafall kom säkert till affären. När jag gick hem sen så tänkte jag på vad ett leende gör mycket och att man tar sig tid att stanna och prata. Särskilt dessa gamla människor som har det jobbigt i vintervädret, rädda att trilla och för bra för hemtjänst och inga anhöriga som har tid att hjälpa eller inga anhöriga alls. Är så glad att jag är vän med min mamma igen ❤️ inte lätt att bli gammal och känna att man mest är till en belastning både för anhöriga och för samhället. 


Bjud på ett leende !!!! 

Ett leende skapar glädje. Att le mot en annan människa tar bara ett par sekunder i anspråk, men det kan förändra din och den Andres sinnesstämning i flera timmar. 


Några ord från Sanna Ehdins bok som stämmer väldigt bra försök....


När du är den du är,

blir det fritt fram för 

andra att vara sig själva.


Så klok jag är eller rättare sagt Sanna 😜

Nu MÅSTE !!!!! jag göra någon nytta , snart har ju hela dagen gått, mycket roligare att blogga 🤣

Av Lena Liljegren - 3 december 2017 23:11

Äntligen ledig, vilken helg...nästan 30 timmar, men jobbat med härliga bra människor så det har gått superbra. Nu känns det jäkligt bra, för får jag inte mer extra jobb denna månad så klarar jag mig trots allt hyfsat även denna månad. Så nu kan jag vara ledig tills på fredag med gott samvete, har ett par massager i veckan oxå....


I morgon måste jag ta tag i mitt liv 😂 återigen...ska ut och gå men bara en liten runda för har fått en jäkla hosta. Har blivit vän med min mamma igen, skönt. Ringde henne i torsdags o ringde henne även idag, känns bra, vill inte vara ovänn med henne...vill inte va ovänn med någon, fast lite ovänn är jag faktiskt med en nära vän, en före detta nära vän får jag nog tyvärr säga, men det är inget jag tänker skriva om här, det kan skada andra o det är något jag inte heller vill.


Igår spelade Marlies och dom vann i övertid, orkade inte kolla tredje perioden för skulle ju upp 07.00 igen eftersom jag lovat att jobba. Känns så helt fantastiskt att imorgon är första morgonen sen jag kom tillbaka från Toronto, som jag kan sova tills jag vaknar av mig själv, utan att vakna till ett hemskt larm, hatar att vakna till larm. Brukar alltid vakna av mig själv, men nu har jag sovit som djupast när det förbannade larmet börjar, är väl fortfarande lite jetlaggad.  


Mina Pandora aktier steg som bara den så sålde lite av dom, inte alla och tur var väl det för dom fortsatte att stiga. Gillar att handla med aktier, gillar spänningen när man köpt...ska dom stiga eller sjunka. Det första jag gör på morgonen är att kolla mina aktier. Jag är helt övertygad att jag en dag kommer att bli ekonomiskt oberoende, pga min aktiehandel eller något annat 🤔 vet faktiskt inte, men det kommer med all säkerhet att hända. 


Tror att jag och Anthony struntar i julen här o drar till Toronto istället....kan ju bila från Toronto till Buffalo sen, men man kanske ska vänta och planera det tills på onsdag då Monten släpper J VM truppen 😀


Tog ett litet glas vin när jag kom hem, älskar att ta ett glas vin en söndag kväll utan någon speciell anledning, tog den sista klunken precis, dricker väldigt lite o inte speciellt ofta, inget alls denna helg, så det är nästan så jag känner mig lite påverkad efter ett glas, men då sover jag nog gott inatt, och det kan nog behövas för min kära hyresgäst i rummet bredvid snarkar ljudligt så får kanske va lite snurrig för att somna....

God Natt mina kära vänner ❤️


Av Lena Liljegren - 1 december 2017 22:48

Var varit ett par tuffa dagar, alltid jobbigt eftersom man kommer så fel i tiden. Höll nästan på att försova mig idag och ändå började jag 12.00, inte bra. I går var jag och städade hos mina rara damer i Ängelholm, och sen var jag och satte dit min nya tand, känns lite konstigt men det blir nog bra. Ska jobba imorgon oxå, var en av tjejerna som ville va ledig och jag behöver ju jobba nu, gick ju en del pengar i Toronto. 


Var lite sorgligt att åka från min "lilla kille" men har förstått att han blir väldigt bra omhänderagen och att han trivs bra med grabbarna i laget....så känns trots allt bra. 


Tycker att vi har lite i lära från hockeyn "overthere" , där är det en folkfest med lekar och andra skojigheter, i pauserna är det små hockey killar/tjejer ute på isen och tävlar i straffläggningar, man käkar poppkorn dricker öl och äter  jättekorvar. Finns ingen som skriker och gapar på domaren eller motståndarlaget, nej det är en fest och även om dom förlorar så är folk glada. Sen har dom ju Duke, maskoten dom springer runt och kastar T-shirts och skojar och lattjar med barnen, som älskar honom ja även de vuxna gillar honom. 


Nu orkar jag inte skriva mer, är dödstrött och måste ställa klockan på 07.00 Sen är det match på kvällen, dom spelar 04.00 alltså 22.00 svensk tid. Har inte  så mycket jobb bokat nästa vecka, en massage på tisdag och Brösarp på fredagen, men vem vet.... ibland dyker det bara upp en massa jobb så speciellt orolig är jag inte. 

Är ganska stolt över mig själv, för hade bestämt mig för att köpa mitt favoritgodis (söt lakrits och nötter överdragna med choklad, men bestämde mig i sista stund för att strunta i det o åkte hem o tog en kopp tea istället, mår inte riktigt bra, har en jäkla hosta. Men nu måste jag sova ❤️  

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards