lenaliljegren

Alla inlägg den 21 december 2017

Av Lena Liljegren - 21 december 2017 23:02

  En melted på Expressohouse, mycket god ☕️

  Ny klippt o fin 👍

Var hos frissan idag så skönt att bli av med lite av risbunken, såg verkligen gräslig ut. Jätteduktig tjej som klippte mig och blev verkligen helnöjd.

Tog en fika på Expressohouse, hade sen tänkt handla en del saker, inga julklappar utan bara något som jag kunde slänga allt papper i (behöver organisera lite nu när jag ska va borta så länge) men det var SÅ mycket folk o långa köer så jag åkte hem istället, glad att jag inte behövde stå i de där köerna eller behöva springa i affärer o hets köpa en massa onödiga julklappar.....
Ska inte köpa några julklappar alls o det är faktiskt väldigt skönt.

Imorgon ska jag packa klart o baka lite knäckebröd som jag tänkte ge bort till syrrorna. Tänkte hälsa på dom på lilljulafton, först en tur till mamma sen bor syrrorna på vägen hem, korta besök sen hem och ta det lugnt och förbereda sig för flygresan till Toronto 👍❤️

Av Lena Liljegren - 21 december 2017 09:14

Idag den 21/12 infaller vintersolståndet, alltså årets mörkaste dag, 17.28 ikväll. Sen står det lite still ett par dagar sen går vi mot ljusare dagar igen 🌞.underbart vi behöver verkligen mer ljus. 

Förr sa man att det var den dagen den övernaturliga makten hade fri lejd att ställa till djävulskap. Men det får vi hoppas bara är en myt...

En vän till mig skrev så här på sin facebook sida idag.
Vintersolståndet infaller idag 21/12 2017 17.28
Vilket innebär att årshjulet är till sin ända.
Den mörkaste punkten är nådd och nu kan det bara bli ljusare igen.
Tid och rum kommer dock att stå stilla i 3 dagar innan det vänder igen.
Det är nu den magiska portalen är öppen!
Dags att göra reflektioner och bokslut för att rensa ut det gamla i våra liv som inte längre tjänar oss och som vi inte behöver på vår fortsatta resa.
Därefter är det dags att i tacksamhet drömma stort och bjuda in det nya vi vill ha i våra liv!
Jag önskar er alla ett bra slut och härlig början i denna magiska tid, då allt är möjligt 💕

Bra skrivet så nu ska det gamla rensas ut och in med nytt....

Blev så glad för jag skulle jobba imorgon men mår inte så bra, fortfarande huvudvärk och känner mig allmänt kass. Hade jätte ångest för brukar aldrig avboka något jobb som jag bokat, men nu skrev hon som håller i det o sa att det inte var någon fara att jag skulle krya på mig, och önskade mig dessutom mig God Jul o Gott Nytt År.
Blev så glad eftersom jag trodde hon skulle bli arg och förbannad på mig.

Faktiskt första gången jag avbokar något jobb, är väldigt plikttrogen :) Men när man ska jobba hos den kvinnan måste man va på topp och absolut inte sjuk, hon är nämligen livrädd för att bli smittad.

En annan roligt grej är ju att Nylander är klar för JVM, dom sa det precis på nyheterna 👍var ju länge osäkert om Buffalo skulle släppa honom, men nu har dom äntligen gett klartecken 🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪 Heja Sverige. Idag spelar dom träningsmatch mot USA, det blir ju en betydligt tuffare match än den mot Danmark, då får vi se lite hur dom står sig mot topp lagen, spännande. 

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards