lenaliljegren

Alla inlägg under februari 2018

Av Lena Liljegren - 28 februari 2018 13:06

  Inget jobb på grund av det fruktansvärda snö oväder som tydligen äger rum bara ett par mil härifrån, lite märkligt för här är vägarna helt snöfria. 


Men ganska skönt att helt plötsligt få en ledig dag, naturligtvis inte om man tänker på det ekonomiska, men det väljer jag inte att göra. Har en hel del att göra så det passar mig väldigt bra faktiskt, dessutom kan jag ju nu se Timothy's match. 


Eftersom jag trodde att jag skulle jobba idag, och skulle dessutom hinna till Krogshult och ta lite foto på möblerna, så hör o häpna, 06.15 var jag ute i -11 grader och tog min timmes powerwalk, så jäkla fruktansvärt skönt. Lite som min favvis Pablo säger....när man är ute så tidigt så känns det som man får ett litet försprång på dagen, och vet att jag är tjatig men det är en riktig kick, faktiskt, kanske lite motigt ibland men så jäkla skönt när man väl gett sig ut 👍


Men nu visade det sig att jag inte skulle jobba, men nu har jag det gjort. Bäst att springa eller gå så snart man vaknar tycker jag, men vill helst vakna av mig själv inte till någon jobbig mobilsignal, fast ett av mina små hjärtan ❤️ har lärt mig hur jag kan vakna av fågelkvitter, och det låter verkligen som fågelkvitter,,med hjärtan menar jag en av  mina söner. Så ni inte tror att jag har ett antal älskare 😂


Nu ska jag skriva en att göra lista annars blir jag liggandes här i sängen och kollar gamla avsnitt av Yongster.


Tog en liten kopp ☕️ oxå så nu spritter det i kroppen. 


Precis en vecka till 🇨🇦🇨🇦🇨🇦🛬


Av Lena Liljegren - 27 februari 2018 22:18

Ja det är ju nästan Buffalo väder, sådant jäkla väder, kallt och blåsigt. Fast ändå bättre än regn och rusk, ibland är ju faktiskt även solen framme ☀️ Oj vad vi är utsvultna på sol, är alldeles för lite sol i detta land. 


Har hållet på att fixa med min nya telefon som kom på posten idag. Samma model som innan, men batteriet var kasst på den, speciellt i denna kyla, den dog direkt. Eftersom jag tydligen hade den försäkrad så fick jag en ny !!!! Va glad jag blev, höll på att bli tokig på den. Å nu när jag både ska till Toronto och Arjeplog så vill man ju att telefonen ska funka även om det är någon minusgrad. 


Imorgon är det daga att massera på Brösarp igen, har masserat hemma idag oxå o känner att ryggen inte gillar det. Nej en dag går bra, men att massera tre dagar i sträck är ingen hitt. 


Har varit ute och gått en timme varje dag nu i över en vecka, känns verkligen bra. Smärtan i vänstra sidan har helt släppt, ska till Kiropraktern igen på måndag får se vad han säger då. Kan nog börja springa så smått nu 👣


Nu ska jag sova, tänker gå upp tidigt imorgon, ut och gå sen sticka till Krogshult och fotografera soffan o lägga ut den på Blocket. Käka lite och sen sticka till jobbet. Missar tyvärr Timmes match, typiskt för imorgon spelar dom redan 18.00 vår tid, så tidigt har dom aldrig spelar. 


Funderar mycket över mitt förhållande till O 😳 Enligt mig är vi enbart vänner men tror nog inte vi är helt ense på den punkten, ja livet är komplicerat.....men det ska det väl ha, gillar mitt liv och mår bara bra faktiskt, nöjd och glad både med mig själv och mitt liv ❤️


Av Lena Liljegren - 27 februari 2018 13:36

  Blir så jäkla irriterad, nu lyckades jag radera hela mitt inlägg, fattar inte hur jag lyckas. Är så jäkla klantig....men bara att börja om på nytt igen :) 


Efter att ha gått min dagliga runda på 1 tinne så stack jag o storhandlade. Sen unnade jag mig faktiskt en kopp kaffe (första på två veckor) o dessutom ett marabo choklad som var en gåva på ICA o då kunde man ju inte säga nej....men ibland måste man verkligen unna sig lite godsaker och uppskattade det verkligen :) numera så dricker jag en kopp inte en hel balja kaffe som jag drack innan. 


Ja ha vad firar jag då ? Jo imorse fick jag ett mail där jag blev tillfrågad om jag var intresserad av en 1'a centralt i Ängelholm, om jag var. Blev så jäkla glad....tacka ja utan att fråga vad hyran var eller hur stor den var. Skickade ett sms till Timme, och naturligtvis blev även han superglad. Så på måndag efter fika med fantastiska snälla Mia så ska jag skriva på kontraktet, SÅ ROLIGT !!!!!!


Skulle vilja skriva mer men har en massage nu så måste dessvärre sluta. Nu lovar jag återigen att skriva VARJE dag, så upptagen är jag inte utan att jag hinner det. Är lite som att skriva dagbok för mig, har hur många dagböcker som helst, långa perioder skrev jag varje dag. Fantastiskt roligt att hå tillbaks o läsa om mina tankar och funderingar jag hade då, helt klart har livet blivit bättre om i het annat så ekonomiskt. 

Nej nu knackar det...


Av Lena Liljegren - 20 februari 2018 08:30

Jobbade 10 timmar igår i Brösarp, men det var en bra dag, många barn behandlingar eftersom det är sportlov o vi har öppet för barn. Träffade många trevliga människor och hade många bra möte. Så igår var det en bra dag på jobbet ?

Sen var det hem och kollade hockey, dom spelade för en gång skull tidigt. Så redan 21.00 satt vi bänkade framför tv med pizza o varsin öl.Tyckte dom spelade riktigt bra men blev dessvärre ändå förlust, men så är det ibland.

Nu är det dags att ut och gå sin runda igen, igår blev det ingen runda, hann inte det. Hade jag gått upp 05.30 hade jag faktiskt hunnit, men orkade inte.

Imorgon blir det nog inte heller ska ju till Ängelholm i jobba då. Imorgon spelar Marlies ännu tidigare, redan 17.00 !!!! Så alltså 11.00 Kanadensisk tid.

Även om jag vet att jag SKA ut och gå, så drar jag mig för det. Så enkelt att bara strunta i det o ligga kvar. Men det gäller bara att inte börja tänka bara ta på sig o gå ut, dessutom ser det riktigt kallt ut. Men som sagt var inga bortförklaringar bara att gå.

Igår åt jag en hel del onyttigheter. En tjej på jobbet köpte beskvir, o då vill man ju inte vara oartig att söka nej :) så den slank ner. O till hockeyn blev det ett par dumle kolor och lite Ben o Jerrys glass, försöker ju helt undvika socker, men idag är en ny dag och nya möjligheter och en helt sockerfri dag. Kan inte vara duktig varje dag, även solen har sina fläckar ;)

Men mår bra och det tänker jag fortsätta med, ska kolla med min kära vän här i Kristianstad om hon är ledig idag för en fika, vet att hon är ledig varannan tisdag, får hoppas att det är denna :)

Nu på med träningsgrejorna och ge sig ut i kylan.

Av Lena Liljegren - 18 februari 2018 18:03

Ett härligt bad innan det är dags att ge dig iväg på middagen som man är bjuden på. Har varit en mysig helg som nu börjar lida mot sitt slut. Men tycker att jag har hunnit med en hel del, fast jag oxå bara har tagit det lugnt. 


Igår gick jag o la mig efter andra perioden som vanligt, Marlies låg under med 2 - 0 o det var en ganska tråkig match. Men i morse såg jag att dom vänt i tredje perioden o vunnit med 2 - 4 och T hade gjort en assist, ja ha det var ju typiskt. 


Sov länge idag, vaknade 10.15 av att min  kära storsyster ringde ❤️ dom har varit i Östersund o åkt skidor och var på hemväg

På fredag har jag valt  att inte jobba, ska till Bykrogen och och deras After Work 💃🍷 har inte träffat min lillasyster Annika på så länge och dom skulle dit. Saknar lillasyster lite så det ska bli så kul att träffa henne, men ena storasyster kommer oxå, den andra då som faktiskt äger Bykrogen skulle eventuellt till Kungsbacka och hälsa på sin dotter, men hoppas att hon ändrar sig o dyker upp, hade ju varit roligt om alla systrarna varit på plats. Vi har ju dessutom en hel del att prata om, hyra ut mammas stora hus eller vad vi ska göra. Känns ju som inte riktigt någon av oss spenderar så mycket tid där som vi trodde. Synd för det är ju ett fantastiskt ställe 😊


Imorgon är det jobb i Brösarp och dags att massera lite igen, hoppas nu jag pallar det. Men det är bara imorgon sen är det en vecka tills jag ska dit igen, tror faktiskt jag håller på att bli bättre o känner inget i ryggen längre. Sen är jag ledig tisdag och på onsdag är det städ hos mina damer i Ängelholm. 


Nej nu får jag nog masa mig upp från badet om jag ska hinna vara hos min middags date till 19.00. 


Mår för tillfället jäkligt bra, ute och går om mornarna slutat dricka kaffe skippat Facebook och äter nyttigt, fast äter lakrits och choklad, för något måste man ju unna sig 👍 Bara man rör på sig så får det alldeles utmärkt. 


Av Lena Liljegren - 17 februari 2018 11:41

  Mår så jäkla bra, en timme i snabb takt, dessutom hade jag tydligen telefonen i flygplansläge  (brukar ha det ibland när jag vill att telefonen ska ladda snabbare) vilket jag inte visste när jag tillslut gav upp mina försök till att få musik i öronen, fast va skönt det är när man när det är tyst i lurarna, men tänker och funderar mycket bättre, dessutom hör man ju fåglarna kvittra ❤️


Nu lite havregryns gröt o lite varmt vatten med citron och mandelmjölK sen kan denna lördagen börja på allvar. Så glad att jag tog mig i krage även denna morgonen, lite stolt över mig själv 👊

Av Lena Liljegren - 17 februari 2018 09:17

Då är den långa sviten av vinster bruten och det blev förlust för Marlies igår. T är riktigt frustrerad över att han inte gör några poäng, det är viktigt att få i något mål då o då. Men jag är helt övertygad att det lossnar tillslut. Det blev två perioder för mig sen somnade jag mig. 


Nu ligger jag i sängen och funderar, ut och gå eller ska jag ta det senare 🤔 Gå ska jag, frågan är bara när, igår gick jag på morgonen och det är verkligen skön start på dagen. Läste precis Paolo's instagram inlägg, han var ute kl 06.00 på sin löprunda, jag blir faktiskt inspirerad av honom. "Livet blir vad du gör inte vad du snackat om" skriver han i slutet av sitt inlägg, ja så är det väl. 


En sak jag gjort och som faktiskt känns riktigt bra, jag är inte inne på Facebook längre, en liten grej kan tyckas men kände faktiskt att det blev för mycket.

Saker skulle gillas o komenteras hela tiden, och kunde inte låta bli att gå in och läsa alla ibland väldigt korkade artiklar och andra dumma saker som man hela tiden matades med, hade jag inget att göra satt jag ofta o skrollade o kollade.....nu är det slut med det och det känns nästan som en befrielse, korkat jag vet, men saknar det verkligen inte.


Instagram har jag kvar, tycker om att titta på alla bilder där, nu när Wille o Jenny är i Thailand lägger dom ut helt underbara bilder som jag inte vill missa. Dessutom lägger min systerdotter ut fantastiska video klipp på sina otroligt söta tvillingflickor o dom gör mig verkligen glad. Tänkte jag skulle göra ett uppehåll på en vecka men har faktiskt bestämt mig för att "helt göra slut med Facebook" 😂😜👍 o det känns så jäkla bra, sociala medier för inte ta över våra liv, inte mitt iallafall. 


Har även slutat med mitt kaffedrickande och det går riktigt bra, saknar inte det heller, har druckit två kpppar på snart tre veckor. Lite var det ju för jag blekte mina tänder men tänker även fortsätta med det, med att inte dricka kaffe alltså, inte med att bleka tänderna 😂

Så skönt att bli av med vissa "beroenden" som man tror sig ha, inga stora eller speciellt farliga beroenden men trots allt  är det ett form av beroende. 


Nej nu är det dags att snöra på sig skorna  och ut och gå, återigen så vet jag ju att jag mår så bra av det. Som Paolo säger, sluta skyll på dålig karaktär och skaffa dig bra karaktär i stället. 


Ha en underbar dag, man måste leva här och nu och göra dom sakerna som man känner att man mår bra av, så därför blir det en powerwalk runda NU !!! även om jag har massor av ursäkter till att strunta i det, det är ju faktiskt lördag, men klockan har ju blivit så mycket, osv osv......

🏃🏼‍♀️😃☀️

Av Lena Liljegren - 16 februari 2018 18:23

Det var väldigt längesen som jag var ledig en hel helg, det är ju liksom då jag tjänar pengar så då brukar jag passa på att jobba. Men denna helg har jag inte behövts så då kan jag med gott samvete vara ledig, och det känna riktigt bra. Har faktiskt varit ledig även idag, började med att gå en lång runda sen frukost. En härlig början på dagen, stack sen till trafikstyrelsen för att förnya mitt körkort, sen storhandling och lite pyssel hemma. Fixade en mozarella sallad till mig och sonen på eftermiddagen.....ja har verkligen njutit denna fredag. 


Nu ska jag göra en kräftsoppa sen får man försöka hålla sig vaken till 01.00 då Timme och Marlies spelar 👍 sist höll jag mig vaken 2 perioder 😳 sen orkade jag inte längre, blir nog något liknande idag skulle jag tro. Längtar verkligen till Toronto och att få träffa T igen och få se honom spela live på Rico Coliseum 🇨🇦


Nej nu ska jag ta mig en IPA och börja så smått med maten 🍺

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards