lenaliljegren

Alla inlägg den 12 december 2017

Av Lena Liljegren - 12 december 2017 21:56

Var hos mamma ikväll, hade köpt en radio till henne och tre par långa strumpor. Tycker ju lite synd om henne. Har bestämt mig för att även åka dit imorgon kväll, lovat köpa ett par lite varmare byxor och sen ska jag byta radion till en klockradio som visar tiden oxå.

Mamma har hjälpt mig en hel del ekonomiskt, det gjorde även pappa när han levde. Så även om livet ibland kändes helt katastrofalt ekonomiskt så fanns ju dom där ändå, trygga och stabila. Sen att jag och mamma aldrig hade en nära dotter o mamma relation kan jag ju inte hålla på o älta nu, måste leva här och nu, och just nu behöver hon mig.....

Nej man kan inte hålla på och tänka på allt som varit, man måste leva här och nu. Det är ju framtiden som kommer o dags att lägga allt groll bakom sig.

Har en tjej som kommer lite då o då, hon har en del föreläsnings på högskolan och behöver bo här då. Hade skrivit upp det i almanackan men eftersom hon inte hört av sig trodde jag inte hon skulle komma. Men helt plötsligt får jag ett sms där hon skrev att hon kommer imorgon 19.30 !!!! OJ
Det betyder att jag måste städa mitt lilla rum, bädda rent och sen sova borta dessa två nätter.
Ja vet ju en som blir glad ? och alltid kul att glädja någon, men något förhållande vill jag INTE !!!!! ha, vill inte ha någon som har synpunkter på mitt liv och hur jag lever det. Vill göra som jag vill när jag vill för då mår jag som bäst.

Hade en trevlig fika med Christin idag , nästa fika blir på måndag. Jobbar i Ängelholm då så då blir det lunch med Mia, hinner nog med en kaffe oxå innan jag ska till tandis och hämta min "bett skena" som jag tydligen ska använda vid min blekning, men det blir inte förrän efter Toronto och Buffalo.
O på tisdag är det bokat en fika med bästa Eva.....
Nu är det dags för efterrätt hos min vän som även bjudit på torsk och äggsås, gott

Ovido - Quiz & Flashcards