lenaliljegren

Alla inlägg den 19 december 2017

Av Lena Liljegren - 19 december 2017 22:00

  Idag gick jag in till stan och träffade Eva för en fika på Expressohouse, mysigt att snacka lite. Bra o gå fram o tillbaka, då får jag motion samtidigt. Varannan dag försöker jag gå kombinerat med att springa, är inte alls lika hysterisk längre med mitt springande. Känner ju att kroppen inte mår så bra när jag springer varje dag o så långt. Får hitta andra träningsformer, lite styrketräning och lite yoga och sen promenader, kroppen gillar det bättre.

Nu väntar jag mest på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan hänga upp tvätten. Ska lägga mig tidigt idag för imorgon måste jag åka 08.30 Hade det inte varit för att jag verkligen gillar mina damer så hade jag nog avslutat min städning Ängelholm. Är lite långt att köra, 5,5 timmars jobb och tre timmar i bilen känns ju lite onödigt. Men förhoppningsvis så får jag eller rättare sagt Timme lägenhet snart o då slipper jag detta körande.

Får väl rätta mig lite, det blev 13 - 1 igår i matchen mot Danmark, tror jag skrev 10 - 1 sen när jag nämnde länderna som var att räkna med detta JVM så glömde jag Ryssarna, som naturligtvis är livsfarliga och säkert oxå räknar med att ta medalj. Ja det ska bli spännande och hoppas så att Sverige gör ett kanon VM o kommer hem med en medalj, guld blir svårt med ett brons kanske.

Nu ska jag gå ner o se om maskinen är klar sen ska jag faktiskt hoppa i säng.


Nu har jag lärt mig att ha med lite bilder, kanske inte den bästa men det är jag just nu, och man kan ju inte alltid va på

topp 😂✌️Men ler så ni ser att jag har ALLA tänderna nu.... 👍

Av Lena Liljegren - 19 december 2017 09:45

En kopp sol dryck o litet slö tittande på Nyhetsmorgon så börjar min morgon idag 😀

Såg att Juniorkronorna vann träningsmatchen mot Danmark med 10 - 1 !!! men det är inte dessa matcher som gäller, o Danmark är ju inget topplag i detta JVM direkt.

Tycker det är jobbigt när dom skriver att Sverige är så bra och kan gå hela vägen....
Sen gör dom inte det är helt plötsligt är det ett fiasko, så typiskt media. Tänk att Sverige ändå slåss om medaljerna med de stora nationerna som USA o Kanada, ganska imponerande av ett så litet land även Finland har ju alltid väldigt bra lag. Ja det brukar väl stå mellan de fyra lagen.
Ska verkligen bli spännande att va på plats, om en vecka är vi va i Buffalo o kollar på första matchen mot Vit Ryssland, bör bli vinst där annars är det ett "fiasko" för media igen.

Lite nervös är jag, för vi ska hyra bil och sen bila till Buffalo från Toronto. Det var ju 25 år sen jag körde bil i USA. Och helt ärligt räknar jag inte mig som en suverän bilkörare, inte dålig så men kan bli lite "stirrig" ibland om det är mycket trafik och när jag inte vet var jag ska. Men Anthony för köra, eller vi kör kanske halva vägen var. Det går säkert bra, vi får ha gott om tid o ta det lugnt och försiktigt. Eventuellt tänkta vi ta en tur tur l Nigara falls oxå, bör väl se det när vi ändå är där.
Ja nu är det mindre än en vecka tills vi reser, o snart träffar vi Timme igen ❤️
Nu ett sms från Anthony, vill att jag ska sätta på kaffe och då gör jag det naturligtvis.

Klockan 14.00 är det dags för en liten fika med Eva, våra grabbar har spelar hockey ihop i KIK, det är så vi lärt känna varandra, o vi träffas lite då o då för o fika o snacka lite, trevligt.
Måste nog försöka hitta någon som kan klippa mitt hår, ser verkligen gräslig ut och måste sätta upp det om jag ska träffa folk, lite tråkigt.
Var nog över ett år sen jag klippte mig sist, när min fantastiska vän o otroligt duktiga frisör, Jeanette flyttande till Växjö så blev det ingen ordning alls. Kan ibland vara svårt att hitta någon duktig o som man trivs med. Det första Jeanett tittade på var kvalitén på håret o avrådde om man tänkt slinga o färga om hon inte tyckte det var bra för håret. Dessutom är hon även konstnär och det är en fördel tycker jag, klippa hår är ju lite av en konst faktiskt.


Nu ska jag äta min gröt 🌟

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards