lenaliljegren

Alla inlägg den 25 december 2017

Av Lena Liljegren - 25 december 2017 19:00

    Oj är ju så trött, ögonen bara trillar ihop och klockan är bara 19.00 Måste bara hålla mig vaken lite till. Har varit ruggit kallt idag -10 grader och blåst. Tog ett bra tag innan vi tinat upp efter en rundvandring i centrala Toronto. Vi besökte isbanan mitt i centrum där det var många som åkte skridskor idag, var sen inne på det stora shoppingcentret, Eaton Center, där det dessvärre inte var några affärer öppna, men fotograferade den gigantiska granen. 


Imorgon är det dags för Sveriges första match, den är mot Vitryssland. Vi ska ta Greyhound bussen dit, skönt att slippa köra dit i detta busväder. Nu orkar jag inte mer 😴😴 måste bara få sova.... 


Av Lena Liljegren - 25 december 2017 06:30

 

Vaknade först 02.15 😬 men lyckades somna om o sov till 05.30...det fick väl duga så gick upp då. Bilden tog jag då på Timothy's uteplats, mycket snö.

Nu sitter jag bara o myser framför TV'en, tog en kopp soldryck o en sked av den nya vitality mix som oxå kommit nu. Någon påpekade att det var SÅ dyrt är ju bara att blanda själv, håller väl delvis med, men när man reser är det perfekt början på dagen, då vet man att fått i sig något nyttigt o bra iallafall på morgonen.

En av mina vänner börjar dagen med en Tre'o o en cigg....jag brukar påpeka det och säga att hon måste sluta med de dumheterna, utan framgång än men skam den som ger sig. Kommer att tjata o tjata tills hon slutar, vill ju att hon ska va min vän länge, men någon soldryck eller vitality mix skulle jag ALDRIG få i henne 😂😂

Tänkte ju att jag skulle ut o springa men det har jag ju verkligen giltiga skäl för att skippa idag. Vi ska gå in till centrum idag det får räcka.

Har bestämt mig för att var precis som jag vill och är, vet att barnen ibland har synpunkter på det, tycker att jag pratar för mycket och ofta får jag höra, men så kan du väl inte säga.
Men tänkte på det igår, Jag är den jag är och så länge det inte skadar någon så pratar jag på.....jag tycker om att prata och vara glad och trevlig mot människor som kommer i min närhet och det tänker jag fortsätta med. Tänker inte ändra mig för någon inte ens för barnen. Men att prata o skriva om dom kan dom ju begära att jag inte ska, och det respekterar jag ❤️

Nu vaknade min son upp, och frågade om jag kunde sätta på lite kaffe.....

Återkommer senare ✌️🇨🇦 Älskar när jag är iväg så här, man har så mycket tid att tänka o fundera utan att en massa annat kommer emellan. När vi kom hit igår kändes det nästan lite som att komma hem 💕💕💕

Av Lena Liljegren - 25 december 2017 02:51

  Ligger nu i sängen o försöker hålla mig vaken ett litet tag till.
Här i Toronto snöar det o är riktig vinter, vi hämtade pizza ikväll var alldeles för trötta för överhuvudtaget tänka på mat.

Just nu vill jag bara sova, i morgon får vi gå in till centrum o se om vi hittar någon bra resturang och äta lite gott. Tror att affärer är stängda imorgon så något shoppande blir det inte, kanske bra med tanke på min ekonomi, som nog blir något ansträngt efter denna resa.

Har tagit med en bok om Mindfulnes, en bok jag köpt för länge sen men aldrig fixat att läsa den. Men nu har jag tid att läsa och fundera lite över allt.

Ska citera några rader
Är vi lyckliga i kroppen kommer vi per automatik att tänka positiva tankar. På motsvarande sätt kan positiva tankar ge en upplevelse av välbehag i kroppen. En annan effekt av lycka är att den ökar vår handlingsbenägenhet och får oss att sträva efter våra mål. 


Ja visst är det så, när jag är lycklig o glad är jag betydligt mer kreativ och målmedveten, o jag är lycklig o glad när jag tar hand om min kropp, tränar o äter nyttigt....

Nej nu trillar mina ögon helt ihop

God Natt

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards