lenaliljegren

Alla inlägg under oktober 2018

Av Lena Liljegren - 31 oktober 2018 15:40

  Tog precis ut mitt knäckebröd från ugnen, är slut på knäckebröd o när jag var i affären o skulle köpa så tänkte jag varför 🤔 det är både billigare o nyttigare att göra själv, dessutom har jag alla saker hemma, nästan iallafall, improviserar lite, och det blev så jäkla gott 👍 o går så jäkla snabbt. Slängde ihop lite granola när jag ändå var igång, det står i ugnen nu, så känner mig ganska nöjd med mig själv just nu.



När jag inte mår bra så slutar jag blogga, men när jag mår bra så börjar jag igen, korkat 🤨 har verkligen haft ett par mellandagar, där jag äter dåligt o slutar springa. Men nu är jag på rätt köl igen. Så då kör jag igen. Men hinner desvärre inte mer just nu, är hundvakt (åt min egna hund 😂) och hon envisas med att ligga på min uppfart och vänta på sin älskade husse ❤️ har inte alls någon lust att va där jag är, så måste gå ut och kolla så hon inte sticker 🐶


Av Lena Liljegren - 25 oktober 2018 15:57

Ja vid 21.00 idag avgår planet mot Köpenhamn, samtidigt som vårt lyfter så landar ”pappa” Alex plan. Nu ska han få tillbringa en vecka med Timothy. Lite intressant eftersom dom inte har umgåtts på väldigt länge, men ska nog gå bra.


Bitterhet o ilska har jag för länge sen lagt bakom mig. Försöker förklara till en vän att det är bara jobbigt att känna denna ilska hela tiden, och en triumf när barnen föredrar den ena framför den andra. Den dagen jag accepterade Alex, precis som han var och förstod att det var jag som ensam skulle uppfostra mina barn, så kändes allt så mycket bättre. Men när man är uppe i allt detta så är det svårt att vara förstående när man tycker att dom beter sig som IDIOTER !!!!

Men vill sen barnen ha in honom i sina liv nu, så är det bara bra. Men som min stora kille sa, ”Mamma du ska INTE försöka få oss att umgås med pappa, vill vi det så gör vi det, och jag vill för tillfället inte. Då insåg jag att dom är så stora nu att det är deras ansvar o Alex, inte mitt....


Samtidigt är jag helt oförstående hur man kan ”välja bort sina barn” när man träffar (som man tror) den nya stora kärleken, o helt plötsligt så är det inte intressant att följa med på innebandy matcher eller hockey matcher utan man går helt upp i sin nya kärlek o gör allt för hon ska va nöjd, till och med offrar sina barn....hmmm nu kom lite av den bittre mamman tillbaks 😂 men svårt att förstå när man själv hade offrat sitt liv för sina älskade barn. 


Ja just det....dags att se till så dom kommer upp, sitter på mitt vanliga Starbucks o väntar på att dom ska vakna så vi kan gå o äta lite brunch ❤️❤️

Av Lena Liljegren - 24 oktober 2018 15:58

  Ännu en morgon på Starbucks o en medium latte ☕️ Detta Starbucks ligger precis vid Timmes lägenhet, så brukar gå en rask promenad på ca 30 min, sen sätta mig här o filosofera lite, och vänta på att grabbarna ska piggna till 😍 Lite roligt var det idag, för för första gången skrev dom mitt namn helt rätt, inte Lina o inte Leena utan LENA 👍


Vaknade med en olustkänsla i magen i morse, och insåg att mitt handlande av aktier kan få förödande följder om jag inte skärper mig. Detta impuls handlandet har försatt mig i en ganska jobbig situation, och måste nu ta lärdom av detta. Hade det varit så lätt att tjäna pengar hade det vimlat av miljonärer där ute. Nej måste nog faktiskt sluta handla med dessa högrisk aktier.....en dyr läxa, men man lär sig ju något av allting. En förbannat dyr läxa faktiskt, men har lärt mig att detta med snabba klipp kan bli helt tvärt om. Nu börjar min långa resa med att sakta med säkert gå lite plus igen.....


Blev vinst igår för Marlies 👍 fast var en ganska tråkig händelsefattig match, och Timme var inte speciellt nöjd. 


Nej nu är det dags att gå o handla lite frukost, ska käka frukost hos Timme idag ❤️


Av Lena Liljegren - 23 oktober 2018 19:37

  

  Starbucks funkar i alla länder, kaffet är inte alltid det bästa i Toronto. För att få bra kaffe behöver man gå på de lite mer exklusiva ställen eller Starbucks. Jag älskar att sitta där o bara titta på folk rena meditationen för mig. 


Idag var vi på ännu ett nytt brunch ställe, Ricarda’s hette det, ännu ett superställe 👍 det är Timme som rekommendera de ställen som vi går på, och jag måste säga att han har en utomordentlig bra smak. Kanske inte dom billigaste ställen 😜 men riktigt bra med väldigt bra mat o service. 


Idag är det match igen, blev ju vinst sist o en assist för Timse, så vi får hoppad att vi för tur med oss o att det blir ytterligare en vinst o kanske en assist eller ännu bättre MÅL 🇨🇦 


På torsdag åker vi hem igen, är ganska lagom med en vecka efter det känns det helt okej att åka hem igen. Lägenheten han har är SÅ fin, med otrolig utsikt. Men det har jag nog redan skrivit. Här en bild på storebror på lillebrors balkong



Av Lena Liljegren - 22 oktober 2018 13:28

Har en underbar tid i Toronto med grabbarna. Har suttit tyst i stilla o mediterat lite nu på morgonen o kommit till insikt i mångt o mycket i vad som måste ändras i mitt liv. Mina chansaktier fortsätter att rasa o är 20 000 tusen fattigare i dag än vad jag var i fredags o det känns ganska tungt just nu. Klockan är 07.30 o ska dra på mig mina skor o ge mig ut på en liten joggingrunda i denna underbara fast gamla kyliga stad. Behöver verkligen rensa mina tankar o göra förändringar i mitt liv.....


Igår sprang som maraton här i Toronto, oj vad sugen jag blev på att springa. Alla var så glada hälsade o pratade eftersom dom narturligtvis trodde att även jag skulle springa 😂 och jag låtsades som ingenting o njöt av situationen 😬

Har aldrig haft tanken på att springa ett maraton men nu maler faktiskt tanken i bakhuvudet, så kanske 🤔 hade velat springa det på 5 timmar men då måste jag nog träna hårdare...ja får se 



Av Lena Liljegren - 21 oktober 2018 05:00

  Älskar Toronto, människorna atmosfären ja allt.....o äntligen är jag här igen. Dessutom vann Marlies idag med 3 - 2 👍 ja livet är ganska bra. Älskar att resa att uppleva saker, att sitta på Starbucks o ta en kopp kaffe o studera människor att strosa omkring o bara va ❤️

Skulle lätt kunna pensionera mig i morgon o sen bara göra vad jag kände för, det som gör mig glad o lycklig. Ena veckan hos min förstfödde ❤️ i Umeå nästa vecka hos min minsting i Toronto...ja resa det är livet och samtidigt få hälsa på sina barn, ja då känns allting ganska perfekt. Har man dessutom varit på sin favorit resturang här i Toronto, little Anthony’s en underbar Italiensk resturang, o ätit gott o druckit två glas vin o en littel Anthony’s special, ja då kan det ju inte bli mycket bättre, lite snurrig är jag allt men glad o lycklig.....och det mycket för att jag känner att mina barn är glada och lyckliga med sina liv och då blir man glad o lycklig som mamma oxå. Nu har jag svamlat alldeles för mycket och det är dags att borsta tänderna och lägga sig, har fem dagar till i denna underbara stad innan jag återigen beger mig till Sverige ✈️ Tack o god natt 😇


Av Lena Liljegren - 10 oktober 2018 08:00

  Helt underbart att vakna upp i sitt eget hus i sitt egna lilla rum 😍 

Nu äntligen har en av mina hyresgäster flyttat, gjorde slag i saken sen han inte belat hyran, o det kändes så bra. Kanske inte att göra det, för tycker naturligtvis synd om killen, men han har andra nära sig som kan hjälpa honom o känner att jag gjort mitt. Lite trött blir jag oxå när folk bara går o får socialbidrag varje månad, sen är det deras egna fel när hyran inte blir betald utan skyller bara på socialen. Jag förklarade varje månad att det var hans skyldighet att hyran blev betald den siste varje månad INTE socialens. Sen allt detta rökande, hela tiden.......

Måste väl finnas något jobb kommunen kan sätta honom på han var ju helt klart inte dum. Nog om det 😳


Dessutom kom min telefon tillrätta under väldigt mystiska omständigheter, helt plötsligt hittades den i affären där jag varit precis efter jag hämtat min telefon ( köpte ett fodral till telefonen där) Även om dom tidigare sagt ett övervakningskameran visade att jag hade den när jag gick ut 🤔 dessutom sa killen att han hittat den på en hylla i affären där jag vet att jag inte la den, mycket märkligt.....

Men är så otroligt glad att den blev hittad och jag sparade 1700 kr 👍


Idag är jag ledig och det ska fortsättas städas i mitt förråd och köras till tippen. Ser fram emot denna lediga dag, solen skiner och mår bra, dessutom åker vi snart till Toronto och Timothy ❤️❤️❤️ Är så glad för även Anthony följer med så det ska bli extra roligt. 


Nu dags att stiga ur sängen göra mig en liten drink på spirulina, gurkmeja och svartpeppar 😩 lite yoga sen kan dagen börja 🌷


Av Lena Liljegren - 6 oktober 2018 09:05

Nej just nu gåt allting åt helvete faktiskt 😢


Glad i hågen cyklade jag till stan för att hämta ut min nya telefon. Hämtade ut den gick till Clas Olsson o köpte mig ett skal till den, för denna telefon ska jag verkligen vara rädd om. Vad som händer sen, ja telefonen var inte med hem kan jag ju berätta. Telefonen är borta.


Det är sådana tillfälle då jag helt allvarligt börjar fundera på om jag skulle börja medicinera för min ADHD, blir ibland så jäkla trött på allt detta. Glömmer saker gör av med saker o blir ju så trött i huvudet av allt 🙄

Dessutom rasar mina aktier o mina försök till ”daytraiding” 😜funkar för tillfället VÄLDIGT dåligt.....ja livet är helt enkelt pest

Nej så illa är det inte, Timme gjorde mål igår 👍 första matchen för Marlies denna säsongen o dom vann med 6 - 3 !!!! O jag har tre underbar grabbar som jag älskar över allt tak över huvudet o jag är frisk, så naturligtvis så är en försvunnen telefon o mitt misslyckande som day trader 😂 ingen katastrof, bara att ta nya tag.


Och idag är en ny dag med nya möjligheter, ska träffa en vän som jag inte träffat på många år, ska bli så kul. 


Får tänka på Karin Isbergs bok som jag nyss lyssnar på, gillar verkligen den, blev glad o skrattade högt ibland. Tycker titeln är helt underbar 😂👍

Nakendiscot : eller hur jag överlevde skilsmässan och gick från känslomässigt korkad till kåt, glad och tacksam

 

Det är väl det man ska sträva efter 👍😂

 

Nu är det dags att ta tag i denna dagen, och göra lite nytta (jobbar ju faktiskt) ❤️❤️❤️

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards