lenaliljegren

Alla inlägg under november 2017

Av Lena Liljegren - 27 november 2017 20:00

Efter en fantastisk god middag igår efter matchen, så fixade vi återigen lite mat hos Timothy idag  och sen lite kortspel. Fast jag väljer att diska undan efter maten och sen slappa lite i soffan och lite bloggande iställetför kortspel. Igår blev det vinst (kommer inte ihåg om jag skrev igårkväll) med 5 - 1 en riktigt bra match 👍 


Stack till IKEA idag och handlade massor av frysta köttbullar, både kyckling och vanliga, Timme köpte även lingonsylt, dajm, kaffe och kanelbullar. Fantastiskt med IKEA, vilket koncept och alla dessa svenska namn på allting, otroligt det finns 4 st IKEA bara i Toronto och där var en hel del folk trots att det var en måndag. Ja det var och är en fantastisk man  Kamprad. 


Imorgon är det hemresa, känns väl trots allt ganska bra, har ju varit här snart i två veckor. Känner att han fixar detta väldigt bra och verkar trivas mycket bra med de andra i laget och även de med honom, så det känns tryggt. Är ju en del andra svenskar i laget oxå, visserligen lite äldre än honom, men o andra sidan så har han ju alltid spelar med de som är äldre. Nej detta känns bra, och det är kul att veta hur han bor och lite hur allt ser ut runtomkring, så nu kan man lugnt gå vidare med sitt liv hemma....😜


Vi ska inte åka förrän framåt kvällen, så vi hinner ju med lite även imorgon, vi checkar ut kl 11.00 sen sticker vi till Timothy, tänkte fixa lite pancakes till frukost, tvätta sängkläder och bädda rent efter Anthony, städa och fixa lite, så som vi mammor vill göra till våra söner 😂


Tror nog att han trots allt kommer att sakna oss lite, men det är ju bara en månad tills vi ses igen om inget oförosett kommer att hända. Men då blir det i Buffalo, som dom säger är USA's tråkigaste stad, men om man kan få se sin son spela ett J-VM så spelar det ingen roll vilken jäkla stad det är 👍🇸🇪


Nu har dom nog snart spelat klart, och vi ska gå tillbaks till hotellet. Timothy har tidig träning imorgon och måste gå och lägga sig tidigt, det bli en lång dag även för oss, ska vara hemma på onsdag vid 12.00 tiden. Sen är det jobb som gäller för mig, städ hos mina damer på torsdag och Brösarp's Spa på fredag sen är man igång igen....



Av Lena Liljegren - 26 november 2017 14:44

Vet inte riktigt hur jag känner mig för tillfället, ska bli jobbigt att åka hem. Vet igentligen inte riktigt varför jag känner så. Naturligtvis är det ju jobbigt att lämna Timothy, men han klarar sig alldeles utmärkt, och är väldigt väl omhändertagen här, men känns ändå. Men samtidigt är det bra att komma hem och ta tag i allt hemma. 


Marlies vann igår, visserligen på straffar men dock vinst. Här fungerar det ju så att man får två poäng om man vinner, sen om man vinner i fulltid, i övertid eller på straffar spelar ingen roll. Efteråt så tog vi en taxi hem och stack på en engelsk pub, käkade och kollade på Maple Leafs, dom förlorade mot Washington. 


Idag ska vi nog ta en tur in till centrum innan Timothy's match kl 16.00, jag har deffinitivt inte råd att handla något men Ola skulle handla lite, dessutom fortsätter Black Friday hela helgen, ett löjligt påfund enligt mig. Då handlar människor trots att dom inte har råd bara för det är billigt. Som mina barn sa när dom var små "men mamma du tjänar massor med pengar ju" dom tyckte det när det var något som dom satt ner priset på. Nej det gör man inte, kanske om man har pengarna, men inte om det är "kreditkorten" som får ta smällen. 


Ligger i badet just nu ❤️ men ska gå upp nu, ringa grabbarna och kolla im dom är uppe. 

Av Lena Liljegren - 25 november 2017 09:15

I dag är det matchdag, 14.00 spelar Marlies och dom spelar i Maple Leaf's hemarena idag, Air Canada Center så det är ju lite roligt. Vi tänkte sticka dit lite tidigare och käka brunch inne i stan. 


Timme hade haft en tuff dag på "jobbet" igår  så vi fixade mat hemma hos honom igår oxå, blev kyckling och ungsbakade grönsaker, har börjat använda mer o mer sötpotatis, är faktiskt jäkligt gott, godare än vanlig potatis. Får ju passa på o laga lite mat till honom nu när man är här ❤️


Ola kom igår oxå, han var supertrött så diskade bara undan sen stack vi hem till hotellet.

Idag började jag dagen med  lite stretch yoga övningar, har tagit fram dom som är speciellt bra för bäcken och ländrygg, för jag tror det är där jag behöver stabilisera för att bli fri från min smärta. Ligger nu i  soffan och kollar TV och dricker min örtblandning och väntar på att Ola ska vakna, men han får sova lite till, är ju lite jobbigt med tidsskillnaden. 


Ligger o funderar på att käka upp Häagen-Dazs jag köpte igår med mint chip, riktigt god. Oj frysen höll tydligen inte tätt så fick dricka upp den idag 😂 men var faktiskt riktigt god flytande oxå. 


Nu ska jag tappa upp ett bad och lägga lägga mig  där o fundera över livet....finns ju en hel del att fundera över ❤️❤️

Läste något innan att det är nu när man blir äldre som man faktiskt mår som bäst, man funderar inte så mycket på vad folk tycker och tänker, utan går sin egen väg. Inte så mycket måsten utan mycket ligger ju bakom en, ja tror faktiskt jag mår bättre nu än på länge. Nu ska jag njuta av mitt bad, nu vaknade även Ola. 


Älska stunden för det är livet ❤️❤️


Av Lena Liljegren - 24 november 2017 09:45

I går var vi på St Lawrense Market, läste att markaden funnits i staden längre än Toronto själv, går tydligen 200 år tillbaka i tiden då lokala invånarna bytte varor längs med kusten vid lake Ontario. 2012 blev marknaden utnämnd till världens bästa av  Nationl Geographic, ja där finns allt precis ALLT. När jag gick där önskade jag nästan att jag bott där, tänk att strosa omkring där och handla lite av alla läckerheter till "fredagsmyset".


Vi var även o hämtade  Timothy's skräddarsydda kavaj....som han ska ha när dom ska på matcherna, fint ska det va 😜

Sen tog vi Ubern hem igen, nu har tom jag laddat hem Uber appen, så nu kan även jag beställa Uber, betydligt billigare än vanlig taxi, dessutom betalar man ju med appen, och det passar mig utmärkt, för den där jäkla tax'en hatar jag, vet aldrig vad jag igentligen förväntas att betala. 


I går fixade vi återigen lite mat hos Timothy, eller rättare sagt jag betalar maten Anthony (som faktiskt är kock) lagade maten 😊igår blev det nudlar, mycket gott !!!! Är så trevligt att ha en son som är så duktig på att laga mat. Efter alla dessa år vid spisen känns det så skönt att slippa den biten ibland. 


När vi var på stan igår så inhandlade vi ett monobol. När man spelar monopol med sina barn inser man hur olika dom är, Anthony tar det lite med en klackspark medan för Timothy är det på liv och död....inte riktigt kanske men det är definitivt ingen lek, här ska man vinna till varje pris. Jag blev utan pengar först men för grabbarna fortsatte det, tillslut tröttnade jag då var klockan över 24.00 och eftersom man inte  riktigt vet hur säkert det är här , så kände jag att jag behövde gå hem, och har ju blivit lite rädd med åren eftersom det händer så mycket.  Men jag bor så nära så gick hem på 5 minuter, ringde när jag kom hem och då  spelade dom fortfarande.

Men det är väl Timothy's vinnar skalle som tagit honom hit, Anthony spelade mest för skoj och tyckte det runt om kring hockeyn nästan var roligare, kompisarna och träningarna, tröttnade när det blev för allvarligt och när alla helger var "förstörda" med hockey. 


Nu fick jag ett sms av Anthony då har han vaknat, Timothy är på träning. Då får vi sticka o käka frukost....❤️❤️☕️

Anthony berättade att Timothy hade förlorar och han hade blivit riktigt förbannad, kanske tur att Wille åkt hem, även han är en vinnarskalle och hatar att förlora, hade han oxå varit med, hade det blivit riktigt jobbigt 😂😂


Har nu varit o fikat på ett underbart litet café.....❤️❤️

Solen skiner o jag mår bra 😇 

Av Lena Liljegren - 23 november 2017 18:57

Då har man varit och fixat amerikanska pancakes hos Timothy till frukost, käkade en sen var jag proppmätt. Men med blåbär och sirap är det riktigt gott. 


Det blev en vinst för Marlies igår, 5 - 2 👍 dom är riktigt bra, har inte förlorat många matcher. På lördag spelar dom i Air Canada Center, Maple Leafs hem arena. Ska bli skoj se, riktigt roligt eftersom dom spelar där oxå. 

Idag är Timothy ledig så får se vad vi hittar på, Black Friday har tydligen tjuvstartat på flera håll, så blir kanske en tur in till centrum och lite shopping, fast blir nog ingen shopping för mig vid närmare eftertanke, känns som mitt kreditkort lite har uppnått sitt maxbelopp, är ju en resa i slutet av december oxå, så lite pengar måste det finnas kvar. Men hatar verkligen att tänka så när jag är på semester, får hoppas på mycket jobb när jag kommer hem....


Nu väntar jag bara på att grabbarna ska höra av sig, dom sitter o spelar NHL och kan ha lite svårt att sluta sig därifrån ibland, men jan ju vara lite skönt fär Timme att ta det lite lugnt när han väl är ledig, så stressar dom inte. Dessutom tycker jag det är ganska skönt att bara är det lite lugnt. 


Har helt slutat springa igen, gå en halvtimme eller då känns okej, men hade riktigt inte i förrgår då jag både sprungit o gått väldigt mycket. Ska inte springa mer förrän jag varit hos Kiropraktikern o hort vad han har att säga, bara lite yoga varje dag istället...och tycker faktiskt att det känns bättre idag, undrar hur många  gånger jag sagt det.


Nu hörde grabbarna av sig och det blir en Uber in till stan 🚙

Av Lena Liljegren - 22 november 2017 15:30

Äntligen ett bad....härligt och vad jag njuter. En riktig fin lägenhet bara 5 minuters väg från Timothy. Det ända missen var att jag glömde ölen som jag tänkt att jag skulle ha med mig i badet,  men, men värre saker kan ju hända.  


Idag gick vi till High Park en gigantisk park ca 30 min här ifrån, men det var ruggit kallt så vi gick tillbaks ganska snabbt. Vi käkade på en vegetarisk  resturang, 123 tror jag det hette, mycket gott. Anthony gillar oxå vegitarisk mat så gäller att passa på när det bra är han och jag. 


Ikväll ska vi kolla hockey, Timothy spelar borta och ganska skönt att kunna titta på den kl 19.00 och inte 01.00 i natt som det blir hemma. Nu är det mindre än en vecka tills vi åker hem, usch vill inte hem, trivs bra här....lite för att man inte har en massa måsten utan kan ta dagen lite som den kommer. Tänkte sticka hem till Timme o städa lite innan han kommer hem, blir ju lite smutsigare när vi är så många där. Ska verkligen bli kul att kolla honom ikväll, han har inte spelat på flera veckor nu, så hoppas verkligen att han inte får ont igen. 


Nu börjar jag nästan bli lite hungrig igen, det är ju det med Vegitarisk mat, att man blir så hungrig igen efter ett litet tag. Så ska nog hoppa ur badet o sticka ner till supermarket och handla något gott att äta och bege mig till Anthony. 


Change won’t happen in your life until you let it happen in your own mind./Janesh Vaidya


Av Lena Liljegren - 22 november 2017 13:31

Vaknade tidigt idag, satte på Net Flix o vips så var jag fast i en rörig historia om makt och pengar och där man inte kan lita på någon, Dynastin heter den påminner lite om gamla tiders Dallas och gamla Dynastin eller vad den nu hette. Ja pengar är farligt och kan köpa de flesta, men pengar är inte allt, vet att det är en gammal klyscha men det är faktiskt så. Visst vill jag ha pengar, väldigt gärna !!!! men jag vill tjäna dom själv och tror fortfarande att jag kommer att göra det, men som sagt var drömmar ska man alltid ha, men man måste dessutom ha en bra plan, mitt första mål var att köpa ett hus ✔️ bodde i en dyr marklägenheter som jag bara hyrde, fick samma kostnad på huset, fast nu måste det renoveras, men även det är ju en investering och håller värdet på huset. Huset blir ju mitt arv till mina tre grabbar. Men just nu går ju huset runt ekonomiskt med mina hyresgäster, men måste jobba ihop till renoveringen. 


Nu kommer mina drömmar ang huset.....

Ett Bed and Breakfast 

Fixa "garaget" göra badrum och kök där så där alltid finns rum ledigt för mig och grabbarna. 

Uterummet ska bli ett extra rum som kan användas även sen höst....en vinterträdgård kanske 


Har läst att man kommer närmare sina drömmar om man pratar om dom och skriver ner dom.


SO HERE WE GO !!!!!

Av Lena Liljegren - 22 november 2017 01:59

Så nu har Wille åkt, eller rättare sagt så sitter han på flygplatsen o väntar på att borda planet. Han har flickvän hemma i Umeå så tror faktiskt att han längtade hem lite. Jag bestämde mig för att även jag packa mina grejor och sova en natt i Timothy's lägenhet, Timothy sover nämligen bort idag eftersom dom har bortamatch imorgon. Idag har vi inte gjort så mycket, jag har mest strosat omkring längs gatorna och upptäck nya saker, älskar att bara gå o se var jag hamnar. Innan Wille åkte käkade vi suchi på ett riktigt bra ställe. Nu är jag ganska trött och har djävligt ont i kroppen, lite trist och så snart jag kommer hem ska jag gå o kolla upp det, strålar längs hela sidan, kan va ischias nerven som spökar...


Tror faktiskt inte jag pallar mer idag känner nästan för att gå o lägga mig trots att klockan bara är 20.10 

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards