lenaliljegren

Alla inlägg under oktober 2017

Av Lena Liljegren - 15 oktober 2017 00:19

Klockan är redan över midnatt....men tänkte vara uppe o kolla iallafall första perioden i natt, igår somnade jag o dom förlorade. Pratade med Timothy idag o allt verkade bra, man tror nog att han saknar det här hemma o det är ju inte så konstigt. Wille ringde oxå o bjöd mig till Umeå eller rättare sagt Arjeplog över julen ❤️ Jennys föräldrar bor där, blir alldeles varm o hjärtat (kan man säga så) o så glad att han vill ha med mig dit, att han tänker på mig o inte vill att jag ska va själv. Min familj är ju mina tre killar, en i Toronto (eller vid den tiden i Buffalo) en i Frankrike o en i Umeå, så då blir jag ju lite ensam, hade alldeles säkert fått vara med min stora syster Mona o hennes familj, för lillasyster med familj åker utomlands under julen o andra syrran ska nog till Göteborg o fira med man barn o barnbarn. Så Arjeplog låter som ett mycket trevligt o roligt alternativ. 


Visst är det jobbigt när människor är lite väl tillmötesgående försöker lite väl mycket... vet inte om ni vet vad jag menar men ja just nu är det superjobbigt, känner att jag blir irriterad o obekväm orkar helt enkelt inte. Fan låt mig va ifred!!!! O nu känner jag mig super elak, hur kan jag överhuvudtaget tänka så när människan bara vill va mig till lags. 


Nu börjar snart matchen och Anthony är här oxå ❤️ har börjat flytta ut lita saker från lägenheten, känns bra....


🇨🇦🇨🇦🇨🇦 MARLIES !!!!!! 

Av Lena Liljegren - 13 oktober 2017 23:42

Tveksamt om jag orkar hålla mig vaken till 01.15 för att kolla Timme, men vill ju så gärna. Det tråkiga är att man förstör hela dagen efter, sömn är livsviktigt för mig, rubbas den får jag huvudvärk och mår riktigt dåligt. Men tror att jag ska försöka sova lite innan så kanske...


Imorgon ska jag följa med Ola (en nära vän 😉) o hämta hans soffa på Ikea sen ska vi köra hem till Kristianstad med den sen ska vi tillbaka igen. Anthony kommer nog till Ängelholm på imorgon kväll och sen måste han prata med lillebror och packa ner de kläderna som han vill ha till Toronto, nästa helg  åker Ola och Viktor dit och då tänkte jag att vi kunde packa en väska med kläder och andra grejor som dom kunde ta med sig till Timothy, för han lär ju inte komma hem mer förän till sommaren, och blir dyrt om man ska köpa allt nytt. 


Sålde lite aktier idag, måste bli betydligt aktivare med det och inte så förbannat feg när det gäller sätt sälja. Vill verkligen hålla på med det, tycker det är superkul. Och återigen man ska hålla på med det man tycker är roligt När jag fick min ADHD diagnos så läste jag en väldigt bra bok, kommer inte ihåg författaren men boken hette "ADHD för vuxen:så lyfter du fram dina styrkor" läste den faktiskt vid två tillfälle för tyckte den var så bra. Där stod en sak som jag tänk på många gånger..... Varför lägga en massa energi o tid på det du inte är bra på istället för att lägga tid och energi på det du är bra på. Och det måste väl vara betydligt bättre att lägga energi på det man är bra på o bli bättre på det än att kämpa med det du är dålig på. Det man är bra på brukar man ju dessutom oftast  tycka är väldigt roligt oxå, och det är betydligt lättare att tjäna pengar och lyckas med något man tycker är roligt.....


Ja oj vad jag är klok 😂 Nu ska det sovas lite innan matchen börjar, heja Marlies 🇨🇦

Av Lena Liljegren - 12 oktober 2017 22:19

Då ligger man i sin säng på Ällingavägen i Kristianstad, körde hit efter att ha packat bilen full av grejor från lägenheten i Ängelholm. Kommer en tjej o kollar på den på onsdag, vet vem hon är och tror nog inte att hon vill ha den men man vet ju aldrig. Men blir nog lite tight att flytta denna månad men nästa månad hade jag nog fixat. Så tänkte att jag kunde ju packa lite grejor varje gång jag kör hem så blir det inte så mycket sen utan bara möblerna. Men hoppas att jag får någon annan stans att bo så jag slipper ta hem alla möblerna för att sen ta tillbaks det igen. 


Om en vecka åker jag o Anthony till Umeå, det ska bli så roligt 👍 Älska att bo på hotell, o känner att jag behöver ett par dagar då jag är helt ledig och där kan jag verkligen inte göra något. När jag är ledig här så har jag 1000 saker att göra, har man hus så är det svårt att lägga sig på soffan o göra ingenting, betydligt lättare i Ängelholm. Lite snurrar det i huvudet att jag inte har något jobb bokat i december o bara lite i november....men det är faktiskt inget som gör mig sömnlös direkt och ibland blir jag förvånad över det själv, för visst borde jag va betydligt oroligare, men är helt övertygad om att det löser sig. 


Tycker jag är så lyckligt lottad med mina grabbar på lite olika håll, Umeå, Toronto och snart Anthony i Frankrike 😊 tänk att få åka till dessa ställen och hälsa på dom. Många tycker synd om mig men det fattar jag inte, jag vill ju ut o resa o träffa nya människor och uppleva nya spännande platser och då är detta helt perfekt. Men huset här i Kristianstad är ändå en fristad, något som är mitt och som alltid finns där, har ju alltid en sängplats här vad som än händer. 


Imorgon natt är det dags för Timothy och hans Marlies igen, tre bortamatcher. Dom spelar dessvärre 7 PM vilken innebär 01.00 på natten här i Sverige,  men spelar ingen roll ska iallafall kolla på första matchen. Nu ska jag sova, imorgon kl 08.00 kommer det en tjej o hämtar hundburen som jag hade på annons, blir då 75 kr rikare 😂 men många bäckar små....visst är det så man brukar säga 💕💕

Av Lena Liljegren - 11 oktober 2017 23:02

Så är det kväll igen o man ligger åter i sängen, har inte fått något vettigt gjort tycker jag. Måste skriva en lista med allt som ska göras, annars blir det inte gjort. Har bestämt mig för att lämna lägenheten den siste november, börjar redan ta hem lite saker. I helgen kommer Anthony till Ängelholm så då får han prata med Timothy om vad han vill att vi ska ta med. Tänkte packa en stor resväska till honom som Ola ska ta med nästa helg då han ska åka dit. Sen får han ta med den tom tillbaka så får vi fylla den igen till vi ska dit. Ska bli så spännande att åka dit, Toronto ska va en fin stad o Marlies spelar båda dom helgerna hemma så vi kan se 4 matcher 👍


När vi sen kommer hem så blir det till att tömma lägenheten, Anthony sticker antagligen till Val d'Isere med en gång oxå, sen ser man inte honom på 6 månader. Skulle så gärna vilja resa dit o hälsa på honom, det ska ju vara fantastiskt vackert där. Tänk va skoj o åka lite skidor, det var ju verkligen ett tag sen, vet inte ens om jag skulle våga åka utför, men det skulle jag väl....man är ju inte 100 år. Tänk vad mycket som väntar mig o tänk vad prioriterad jag är som har mina grabbar på olika ställen så jag kan resa o hälsa på dom, älskar att resa o träffa nya människor o uppleva nya platser. Undrar var jag slutligen hamnar 🤔

Har sagt till grabbarna att när jag slutligen är så gammal att jag inte kan ta hand om mig själv, måste dom lova att sätta mig på ett bra hem. Är ju livrädd när man ser hur vi behandlar våra gamla, det är verkligen mycket som kan bli bättre, men känns som det istället blir sämre. Många av dom som jobbar på hemmet verkar betydligt mer intresserade av vad som händer på sociala medier än att de gamla ska få komma ut i friska luften. Läste någonstans att fångarna kan begära att få komma ut o friska luften minst en gång om dagen, märkligt att inte det inte även gäller våra gamla som inte kan ta sig ut av egen maskin. 


I morgon ska jag äta lunch med mina kära ängelholms vänner, Mia o Pia vi ska till Hummerhuset o äta deras helt fantastiska hummersoppa. Ska bli så trevligt, Mia fikade jag med förra veckan men Pia känna det som om det var en hel evighet sen jag såg. Sen åker jag nog till Kristianstad ska nämligen jobba i Brösarp på fredag . 

Nu är klockan över halv 12 så verkligen dags att sova 💕 Fattar inte men jag börjar få halsbränna, brukar aldrig ha det, men har kännt av det ett par veckor nu. Tyckte jag var duktig idag, hade nämligen vispgrädde i kylen, glass i frysen, och funderade på att ta grädde o lite glass sen skivad banan, mums..... Men sen påminde jag mig själv hur dåligt jag mår sen när jag ätit det, så det slutade med att jag slängde grädden, annars hade jag säkert ätit upp den, men nu är den borta så då behöver jag inte fundera på det, tog en kopp Tea istället. 

Av Lena Liljegren - 10 oktober 2017 22:05

Tillbaks i Ängelholm, riktigt skönt det är nog trots allt här som känns mest som mitt hem.

Idag har jag lagt ut en hel del saker på köp & sälj sidan i Kristianstad, vissa saker hade jag tänkt köra på tippen. Men la ut dom för en billig peng o vipps så slapp jag lägga tid och pengar på att köra till tippen och dessutom fick man en liten peng 👍


Hälsade även på min mamma i dag,  hon var på uselt humör och tyckte att allt var tråkigt. Så jobbigt o så tråkigt att hälsa på henne. Fattar inte att det inte finns något som dom kan ge henne så hennes liv blir lite roligare o hon kanske rentav tyckt att det var lite roligt när vi kom. Sen kan jag ju förstå att det inte är så uppmuntrande när människorna som flyttar dit är så dåliga att dom dör efter bara ett par veckor, har då inte varit utanför dörren. Mamma är ju faktiskt så pigg att hon klarar det mesta själv, men hon blir ofta sittandes på rummet, o där hade ju vem som helst blivit deprimerad. Men hösten är nog en jobbig period för många, vi går mot mörkare tiden och vädret kan vara riktigt trist. 


Ja o hur mår jag igentligen själv då, tja vet inte riktigt. Men har iallafall börjat springa igen och det är riktigt skönt och mår verkligen bra av det, och det känns mycket bättre i ryggen när jag sprungit.


Har oxå bestämt mig för att inte använda mitt kreditkort alls nu på ett tag, måste ju använda det under mina resor framöver och då vill jag att det ska va på noll, ska faktiskt ta bort det från plånboken. Det är ju märkligt men det är mycket jobbigare när man ska betala kontant, känns mycket lättare att slänga upp kortet och betala med det, fast man vet att det är samma pengar. Så tror faktiskt att jag tänker betydligt mer på vad jag handlar när jag betalar kontant. 


Somnade i soffan innan, vaknade av att det ringde..... oj va jobbigt det var, visste inte var jag var. Jag sover ju på så många olika ställen så ofta när jag vaknar så vet jag inte var jag är, to ett par minuter för mig innan jag lokaliserat mig. Men nu ligger jag i min säng, och ska bli så skönt att sova, God Natt 💕


Av Lena Liljegren - 9 oktober 2017 08:13

Timothy gjorde sitt första mål för Toronto Marlies igår, härligt så kul för honom. Det där dom blev inpräntade med som små "de viktiga är att man har roligt, inte att man gör mål" 😜 stämmer ju inte riktigt längre. Det är viktigt för självförtroendet att få göra lite poäng för ditt lag, är man yngst i laget o ny för säsongen är det speciellt viktigt. Känns lite konstigt att ha honom så långt bort o inte kunna snacka eller träffa honom efter matchen bara se honom på TV och höra honom bli intervjuad. Men så är det nu o bara att vänja sig vid det. 


Har masserat hemma idag, har en massage i morgon oxå. Trivs ganska bra med det, kanske ska börja med det igen...

Imorgon ska jag tillbaks till Ängelholm, ska ta lite lådor  med mig o börja packa lite så smått. Ska bli så spännande med en ny epok i sitt liv, riktigt spännande o riktigt roligt. Har absolut ingen aning om vad jag gör eller var jag bor om ett eller två år, o älska denna ovisshet och alla möjligheter som jag har. 

Ska sova nu så blev inte så mycket skrivit idag, blir mer imorgon det lovar jag, har förresten varit ute o sprungit oxå, härligt, äntligen är mitt sår på foten läkt, iallafall så jag kan ha skor på fötterna. Tänkte att om jag springer en dag o sen går en....och liksom tar varsnnan dag, hmm ja får se vad som blir bäst, struntade i musik o hörlurar idag är igentligen bättre tänker mycket mer då 😀 Löser kanske fler problem då, har en del som akut måste lösas. 

God natt !!! 

Av Lena Liljegren - 8 oktober 2017 21:30

Soliga o härliga höstdagar är det mest underbara som finns, tyvärr kan jag inte vara ute så mycket idag, eftersom jag ska jobba, men är ändå skönt. Jobbar hellre i sol än i regn o blåst, även om man inte kan njuta så mycket av det själv.


Anthony kom till Ängelholm igår o kollade matchen o stannade över, så i morse var vi på Espresso house o käkade frukost, så trevligt o mysigt att få umgås med sina barn. Ska verkligen bli skoj att åka tillsammans till Toronto o få vara tillsammans med alla tre grabbarna, hela familjen ❤️ även om pappan fattas så är vi verkligen en familj o jag älskar min lilla familj över allt annat, när jag är tillsammans med alla killarna är jag absolut som lyckligast. Fast naturligtvis måste jag anpassa mig o förlika mig med en tillvaro utan dom inte helt naturligtvis men man umgås med på ett helt annat sätt, dom är vuxna o klarar sig helt plötsligt utan sin mamma, nu kommer man mer o hälsar på, tar en fika ihop eller går ut o äter, fast måste faktiskt erkänna att jag gillar denna nya tid...som jag sagt innan det är ju nu jag kan göra lite vad jag vill, så därför har jag bestämt mig för att säga upp lägenheten, november ut sen vill jag flytta. Vill inte vara beroende av någon dyr hyra, senare ska jag försöka hitta en sjysst lägenhet som jag verkligen trivs i o som Timothy kan bo i när han kommer till Ängelholm, vilket jag hoppas o tror att han gör till sommaren. 


Nu är det snart match igen, får kolla på mobilen idag eftersom jag jobbar, o skulle det inte funka så kan jag kolla den imorgon, iallafall highlights från matchen. Kommer nog inte att orka se hela ändå. Håller tummarna för att det går bra för Timothy o att det blir vinst för Marlies 🇨🇦


Av Lena Liljegren - 7 oktober 2017 10:23

Okej nu är det dags att göra lite nytta innan det är dags att åka tillbaks till Ängelholm. Ska köra lite jord till en del hål i gräsmattan sen så lite gräsfrö, ska nämligen regna i eftermiddag o då är det perfekt för då slipper jag vattna. Har druckit lite kaffe och käkat havregrynsgröt, så nu är jag redo 👍 Har lagt ut en annons om alla plattor o kant sten som ligger utanför min garageport, ser för jävligt ut, ja hela huset ser tyvärr för hemskt ut, men har verkligen ambitioner men allt kostar pengar och jag kanske prioriterar andra saker, som att hälsa på mina fantastiske grabbar. Längtar verkligen till Umeå o Wille och Jenny ska bli riktigt roligt att träffa dom igen, och gillar Umeå, vi ska gå på en stor öl mässa....


Oj nu smällde det till i ryggen när jag lastade jord, gäller att sluta direkt lägga sig på yogamattan o sträcka ut, o be till dom högre makterna att det ej blir värre. Skulle jag behöva bli sjukskriven o absolut inte kunna jobba ligger jag riktigt risigt till....tror jag har 7 karensdagar innan jag får någon ersättning, men nu ska man inte måla fan på väggen.


Tänkte på en grej när jag var ute i trädgården, tänk att för 10 år sedan skulle det känts som ett stort skämt om någon sagt att jag skulle köpa ett hus, helt själv. Sen var det någon som sådde ett frö, bodde då i en mark lägenhet o betalade 7000 kr i månaden, och när jag börjat tänka på något kan jag inte släppa det. O från att ha varit en ouppnåelig dröm, blev det helt plötsligt verkligt, ett risigt hus, men nära ishallen o i ett attraktivt område. Så har lärt mej att ALDRIG sluta drömma, drömmen kan bli verklig, och ju mer du drömmer och planerar desto större chans är det att du uppnår din dröm. Känner lite att vad som än händer har jag faktiskt ett hus, som jag även kan sälja om det skulle va så, men för tillfället går det ju faktiskt ihop sig med husets räkningar och lån o med hyresintäkterna som jag får in. Sen känns det bra att det är ju faktiskt något som jag lämnar efter mig till man barn, för något stort arv kan dom "stackarna" inte vänta sig. 


Nu har jag faktiskt förflyttat mig från trädgården i Kristianstad till badkaret i Ängelholm 👍 Snabba kast här. Fick lägga mig i ett varmt bad för att se om det onda i ryggen släpper något. Sen ska jag ut o äta (orkar inte ta detaljerna där) sen hem o kolla Marlies o Timmes debut i AHL 🇨🇦

Har en händelserik höst o vinter framför mig, Umeå, Toronto och Buffalo, hur jag ska klara det ekonomiskt är ju en gåta, få ta det devis på kredit sen jobba som bara den när jag är hemma, eller rusar mina aktier upp, man vet aldrig vad som kan hända i framtiden, o det är en jäkla tur det. 


Nu är jag trött, men Marlies vann med 2 - 1, kändes lite märkligt att se Timme stå o lyssna på den Kanadensiska nationalsången med blicken på Kanadas flagga, brukar ju va svenska. 


Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards