lenaliljegren

Alla inlägg under maj 2018

Av Lena Liljegren - 10 maj 2018 08:02

Oj vad veckorna flyger iväg, tror det är mycket för man jobbar så oregelbundet, inget måndag till fredag här inte 🤪

Är faktiskt fortfarande på jobbet ska jobba till 14.30 är sen ledig till söndag.


Mina anställningspapper ligger i min väska o i igår skrev jag faktiskt på dom, men att lägga dom på brevlådan kan jag inte riktigt förmå mig till, samtidigt är det ju skönt att ha sina tider, känns lättare att tacka nej när dom ringer o vill att man ska jobba extra, nu vet jag ju att jag har jobb så jag klarar mig. Så på något sätt är det en lättnad och känner inte den stressen längre. Dessutom kommer ju mitt projekt hemma att kosta en hel del.....sen har man bara 2 veckors uppsägning så igentligen ingen skillnad, två veckors jobb brukar jag ju vilja ha bokat. 


Timothy ringde igår, ja dessa barn man blir alldeles varm i hjärtat när man hör deras röst och tänker på dom.


Vi pratade lite om det igår när jag städade hos en av mina damer. Hon har inga barn, hon bestämde sig för det när hennes väninna som var fotomodell och reste i hela världen fick barn. Hon träffade sin dröm man som var kapten på

det  fartyg som skulle ta henne tillbaks till Sverige. Dom fick ett barn tillsammans, och när den lilla flickan var född så berättade hon om den fruktansvärda rädsla hon kände, att detta barn kommer att finnas i hennes liv alltid, alltid behöva henne oavsett ålder. Då bestämde min ”dam” för att inte ville sätta sig i den situationen......ett beslut som hon aldrig ångrat. Ja alla är vi olika, en annan blir ju bara lycklig när man är behövd av sina nu stora barn ❤️ 


Har mycket tankar o funderingar nu, vad som ska hända i framtiden om mina drömmar och vad jag igentligen vill med mitt liv. Våga förändra och göra det som känns rätt och verkligen förrsöka följa sitt hjärta, inte lätt alltid men livet är alldeles för kort för att fastna i något som inte känns 100 % rätt, inte helt lätt alltid.... 


Nej nu får jag göra någon nytta 💃 ska bli spännande att se hur det ser ut hemma, en hel dags jobb som jag ej sett nu och nästa vecka kommer matjorden och sen är det dags att så gräs 👍


Livet är bra ❤️❤️❤️❤️

Av Lena Liljegren - 8 maj 2018 21:00

Har verkligen haft ett par underbar dagar med fantastiskt väder 🌻 Men imorgon är det dags igen, får köra tidigt imorgon, för tänker städa till mina damer i Ängelholm innan mitt andra jobb börjar. Sen jobbar jag till 13.30 på torsdagen.... 


Igår tog jag en tur på HD'en Ola köpt och tycker att jag ska köra, måste väl erkänna att jag var lite nervös var ju nästan 30 år sedan jag satt på en MC. Men det gick riktigt bra och det var faktiskt väldigt roligt och spännande. Nu körde vi till Krogshult och hälsade på och det är mest rakt fram 😂 och behöver nog öva lite innan jag ger mig ut på några längre utfärder. 


Idag sover jag hemma i mitt vardagsrum på min bäddsoffa, Timothy spelar idag igen, men tänker inte titta eftersom det är 01.00 Men spännande är det ju, blir ju mer spännande ju längre det går, vinner dom idag är det dags för tredje ronden, och nu får man väl hoppas att dom går hela vägen. Fast det betyder att det dröjer längre tills han kommer hem. 


Hela min trädgård är nu utjämnad och mitt grönsaksland som jag hade sådant jobb med ligger långt ner under all jord och det kommer nog att dröja något år innan mina hallon plantor orkar sig upp, men det känns som dom klarar det mesta, poppade ju upp nya plantor på de mest märkliga ställen så vem vet 🤔


Nu kommer det att bli en väldigt lättskött tomt med bara gräs, och eftersom jag inte tänkt bo här hela tiden så passar det ju alldeles utmärkt kan ju till och med ha en självgående gräsklippare, nej förresten klippa gräset tycker jag är avkopplande. Tänk vad vi människor har blivit bekväma, nu har ju var o varannan en sådan, ganska skrämmande att vi numera inte orkar eller har tid att klippa vår egen gräsmatta längre. Nej klippa gräset ska jag absolut göra själv.... 


Klockan är inte myckey men tror faktiskt jagska försöka sova, vaknar jag av mig själv vid sådär 05.00 så ska jag ut och springa, men tänker inte ställa någon klocka. Brukar ha en vilodag i veckan o det kan ju va imorgon.


På tisdag åker jag till Wien 💃 Det är jobb resa men ska bli trevligt, har aldrig varit där så ska bli spännande. 

Nej nu är det dags att stänga ner o sova 😴

Av Lena Liljegren - 7 maj 2018 13:01

Det var sen match igår, 01.00 började den tredje av matchen i den andra omgången i slutspelet. Marlies har vunnit de andra två, så en vinst till mot Syracuse Crunch som är Tampa Bay's farmarlag. Då är dom vidare till omgång tre, den sista sen är det final 👍 o gissa vem som tänker åka till Toronto och kolla på den finalen 😉

Lite roligt var det igår, för mitt i natten kommer Ola rusande och väcker mig, komma se Timothy slåss han har till och med tappat hjälmen, men ögonblicket var förbi och ingen repris visade dom. Men i morse kollade jag det, och det stämde faktiskt, och till min stora lycka var Timothy överst 😂 Ja det är väl enda gången som man tycker att det är lite roligt med ett litet slagsmål, han har blivit så jäkla tuff min lilla kille ❤️❤️ Verkligen utvecklas under denna säsong i Toronto där han spelat med och mot betydligt större killar än honom själv. 


Idag får jag sitta på min trappa dricka min smoothie, börjar snart tröttna på blåbär, kanske får börja variera mig lite. Blandar i både msm och spirulina och när jag kommer ihåg blandar jag i även svartpeppar o gurkmeja men det glömde jag dessvärre idag. 


En helt underbar dag idag, strålande sol......man blir ju bara så glad av denna sol ☀️ min chef är inte lika glad, vägrar nämligen komma in på ett APT möte imorgon, 11.30 Men det tar mig 1,5 timmar att åka dit sen möte i 2 timmar sen hem igen. Blir ju som en hel arbetsdag för mig, och man får betalt i 2,timmar. Dessutom ska jag till Kiropraktern 11.10 så nej jag VÄGRAR !!!!! 

Dessutom har jag sagt att dom måste alternera mellan personalen så även jag har möte i samband med arbete, men det har jag inte fått något gehör för än, och jag är ju den som har absolut längst till jobbet så nej jag gör det inte. 


Det är faktiskt något som jag blivit mycket bättre på men stigande ålder, att säga nej. Gör inget som jag tycker är helt fel, som att få betalt för två timmar för något som tar en hel dag för mig, blir ju helt annat när jag bor i Ängelholm. 


Det är oxå en sak som jag måste göra idag, kolla med killen som har lägenheten om vi kan komma och titta på den nästa vecka. Är ju faktiskt bara tre veckor tills vi får den, längtar SÅ 🌻


Nej nu måste jag göra någon nytta 😊

Av Lena Liljegren - 6 maj 2018 12:09

 

Känns åtminstånde så 😊

Sitter här i mitt uterum o dinglar med benen, saknar nämligen trappa för tillfället och min trädgård ser verkligen inte ut som en trädgård.

Bilden du ser är just nu min utsikt, men det positiva är att det bara kan bli bättre. Trots allt är jag så glad att arbetet med dräneringen (eller vad det nu heter) har börjat. Dom råkade även gräva av min fjärrvärme kabel så det blev en del extta jobb, men som jag brukar säga ” allt kan va värre” dessutom är det nyttigt att duscha kallt (som grabbarna fick göra torsdag o fredag) men lyckades inte helt övertyga dom 😂 de såg väldigt skeptiska ut när jag förklarade vad som hänt.


Just nu är jag bara väldigt rädd att jag ska glömma att trappan är borta o gå rakt ut o bryta benen eller något, känns som en ”Lena grej” o som jag mycket möjligt skulle kunna göra. 


Idag tänkte jag att jag ska rensa, oj nu kom det en stor svart bil o hälsade på 😬 så på med kaffet snabbt som satan 😜

Av Lena Liljegren - 2 maj 2018 20:03

Idag har dom börjar gräva runt mitt hus, så skönt att det äntligen är på gång....men vad det kommer att kosta vågar jag inte ens tänka på. Men det måste fixas till och lika bra att göra det ordentligt med en gång.

I kväll ska jag ringa till min lilla kille, ringde aldrig o grattade honom på Valborsmässoafton, tänkte att han hade fullt upp då. Men idag har brorsan o Jenny åkt hem och han är återigen själv. Blir ett tag bara för en av de svenska killarna i Marlies ska flytta in till honom i mitten av denna månaden, och det är ju bra tycker jag.

Sprang idag, har varit lite onyttig men det är okej 😊 men vill inte tumma på min dagliga runda, vilket är lätt att göra när saker är lite upp o ner, vilket det är nu känns det som.
Hade till och med missat en massage kund som hade tid 17.30, usch va pinsamt. Men hon har oxå missat sin tid ett par gånger så hon förlät mig och skulle komma på måndag istället.

Nu ska jag diska upp o fixa lite i köket sen är det snart dags att åka ”bort” o sova, har liksom inte riktigt plats här känns det som, måste köpa persienner så det inte är så jäkla ljust.....så jag sover hon ”arbetsledare” duktig är han, det är han som gjort hela detta projekt möjligt.

Fortsätter att skriva lite i kväll :)


Av Lena Liljegren - 1 maj 2018 15:36

Ja ha då har man skippat att blogga på ett tag igallefall 😳 Men denna månaden (Maj) ska blogga varje dag LOVAR!!!!!

Idag är det första maj och igår på valborgsmässoafton var det precis 19 år sedan lilla Timme ❤️ kom till världen. Pappa Alex var tvungen att åka tillbaks till sitt jobb i Köpenhamn så jag fick ljuga för läkaren att jag visst hade hjälp hemma, annars hade han inte skrivit ut mig. Men behövde ju åka hem till mina två andra killar.

En kompis kom o hämtade mig på sjukhuset hon hade även passat Wille och Anthony. Så skönt att komma hem tänkte jag, men då hade Alex åkt till Köpenhamn med nykeln till lägenheten, så han fick sätta sig på tåget och åka tillbaka med min nykel snabbt hoppa av tåget ge mig nyckeln och sen åka tillbaka till Köpenhamn igen, kände mig ganska övergiven, men hade ju mina älskade grabbar hos mig och det var det viktigaste. 


Vi bodde då i en lägenhet, en 1,5 så var ju lite trångt. Kom ihåg att vi hade madrasser på golvet där vi låg alla fyra. Vi hade det bra och jag njöt av varje sekund som jag hade med mina barn. Hade ju faktiskt mist ett barn ett par år tidigare så visste att sina barn kan man ALDRIG ta för givet. 


Bodde där bara ett par månader för flyttade sen till en marklägenhet i Hammar, där jag och barnen bodde i många år..... en fantastisk tid 😊 hade så roligt och där fick jag verkligen vänner för livet. 


Nej nu sitter jag här och blir nostalgisk 😇 fast som en av de fantastiska tjejerna jag lärde känna där sa " tiden där var faktiskt de lyckligaste i mitt liv " ja lite så var det faktiskt. 


Nu ringde Wille, han är i Torobot och hälsar på lillebror ❤️ 


Nej nu får jag göra någon nytta, käkade lite överbliven mat o tog mig ett glas vin, mår så jäkla gott nu, lite halv lullig så här en vanlig 1 maj är verkligen inte så illa 👍

Men imorgon 07.30 kommer grävmaskinisten o då är det allvar för då påbörjas äntligen upprustningen av mitt hus 😊

Nu måste jag sluta 😘

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards