lenaliljegren

Alla inlägg den 10 maj 2018

Av Lena Liljegren - 10 maj 2018 17:28

Efter en timmes jogging och en smoothie med spirulina msm lite spenat o en banan så mår jag alldeles förträffligt 😇

Var lite besvärlig idag på jobbet kände jag 😬 när hon som kom o skulle byta av mig var sen, vilket hon nästan alltid är. Ska man börja 13.30 så ska man vara där 13.30 o gärna kanske 5 minuter tidigare, tycker jag igallefall. Hon kom 5 över halv och då var inte jag speciellt trevlig utan sa precis vad jag tyckte och tänkte.....tja jag ångrar faktiskt inte det har inte alls lust att jobba längre än vad jag ska bara för hon inte tycker det alls är viktigt att passa tider, så är det med det. 


Det är en sak som jag tycker är positivt med att vara lite äldre, jag säger verkligen vad jag tycker och tänker, bekymrar mig inte speciellt för vad folk ska tycka. Har vänner så det räcker.......😂


Nu ringde Timme igen han längtar nog lite hem, just nu önskar jag verkligen att det varit lite närmare så man bara kunde sticka dit ett par dagar, städa och fixa lite..... vet att han tycker allt är lite jobbigt just nu. 


Ja,ha klockan är 18.00 o det är säkert 25 grader ute, riktig högsommar värme ☀️ Har absolut ingen aning om var våren tog vägen. Lite trist är det ju gillar lite ljumma dagar och inte denna sanslösa värme, men naturligtvis ska man inte klaga. Men sensommaren och hösten är helt klart min bästa tid, blir lite stressad av sommaren, stressad över att den snart är slut, usch va korkad man är. Man längtar så efter solen sen när den är här blir man stressad över att det går så snabbt tills den är borta igen......nej nu ska jag bara njuta av denna tid, njuta av solen och leva här och nu. 


Nu ska jag fixa lite mat till mig och sonen ❤️ Är så glad över att ha honom hemma ❤️❤️❤️

  

Av Lena Liljegren - 10 maj 2018 08:02

Oj vad veckorna flyger iväg, tror det är mycket för man jobbar så oregelbundet, inget måndag till fredag här inte 🤪

Är faktiskt fortfarande på jobbet ska jobba till 14.30 är sen ledig till söndag.


Mina anställningspapper ligger i min väska o i igår skrev jag faktiskt på dom, men att lägga dom på brevlådan kan jag inte riktigt förmå mig till, samtidigt är det ju skönt att ha sina tider, känns lättare att tacka nej när dom ringer o vill att man ska jobba extra, nu vet jag ju att jag har jobb så jag klarar mig. Så på något sätt är det en lättnad och känner inte den stressen längre. Dessutom kommer ju mitt projekt hemma att kosta en hel del.....sen har man bara 2 veckors uppsägning så igentligen ingen skillnad, två veckors jobb brukar jag ju vilja ha bokat. 


Timothy ringde igår, ja dessa barn man blir alldeles varm i hjärtat när man hör deras röst och tänker på dom.


Vi pratade lite om det igår när jag städade hos en av mina damer. Hon har inga barn, hon bestämde sig för det när hennes väninna som var fotomodell och reste i hela världen fick barn. Hon träffade sin dröm man som var kapten på

det  fartyg som skulle ta henne tillbaks till Sverige. Dom fick ett barn tillsammans, och när den lilla flickan var född så berättade hon om den fruktansvärda rädsla hon kände, att detta barn kommer att finnas i hennes liv alltid, alltid behöva henne oavsett ålder. Då bestämde min ”dam” för att inte ville sätta sig i den situationen......ett beslut som hon aldrig ångrat. Ja alla är vi olika, en annan blir ju bara lycklig när man är behövd av sina nu stora barn ❤️ 


Har mycket tankar o funderingar nu, vad som ska hända i framtiden om mina drömmar och vad jag igentligen vill med mitt liv. Våga förändra och göra det som känns rätt och verkligen förrsöka följa sitt hjärta, inte lätt alltid men livet är alldeles för kort för att fastna i något som inte känns 100 % rätt, inte helt lätt alltid.... 


Nej nu får jag göra någon nytta 💃 ska bli spännande att se hur det ser ut hemma, en hel dags jobb som jag ej sett nu och nästa vecka kommer matjorden och sen är det dags att så gräs 👍


Livet är bra ❤️❤️❤️❤️

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards