lenaliljegren

Alla inlägg under augusti 2017

Av Lena Liljegren - 21 augusti 2017 19:50

Fortsättningsvis ska jag bara blogga från min telefon, blir tokig när allt jag skrivit försvinner, datorn hänger sig o jag trycker hysteriskt på alla knappar o vips så är allt borta 👎

Kommer en kille från Italien o ska hyra ett rum i mitt hus ett par dagar, har rummen på uthyrning på turistbyrån o ibland så ringer någon o vill hyra, tycker det är ett bra sätt att få in lite pengar på huset. Många tycker inte att jag är klok som vågar ha främmande människor i mitt hus, men jag tycker det är roligt och det är väl tur att vi alla är olika. 

Så efter mitt besök hos mamma, bestämde jag mig för att lägga två timmar på att städa inget annat, gick riktigt bra o var till och med klar tidigare. Så då bestämde jag mig för att ut o springa, tänkte annars vänta tills jag kom till Ängelholm, o det gick riktigt bra 👍 Slog mitt rekord faktiskt 9 km på 1 timme o 5 minuter, vet inte om det är så bra, men faktum är att när jag började springa så sprang jag bara 6 km o sprang kanske i 50 - 55 minuter, sen har jag sakta ökat o nu är jag uppe i 9 km, mitt mål är 1 mil 😊 Springer ca 4 gånger i veckan minst. Mår så förbannat bra när jag springer, o faktum är att så nöjd med mig själv som jag är vid 54 års ålder har jag nog aldrig varit, o knappt så vältränad heller, kanske när jag var ung o spelade fotboll men definitivt inte sen jag fick mina barn. 

Det är aldrig för sent att börja att ta hand om sin kropp, tänk vad mycket bättre vi mår om vi rör på oss o inte stoppar i oss en massa skräpmat. Nu ska jag ta mig i kragen o diska o städa undan lite i lägenheten, fast jag måste säga att Timorhy är duktig på att hålla ordning, han kommer att fixa flytten till Toronto galant. 

Blev lite avbruten av samtal från USA, det var Anthony han är i USA o kollar solförmörkelsen, där ska ju bli total solförmörkelse, månen ska täcka hela solen....🌑

Okej nu kan jag inte skjuta upp det längre, dags att ta tag i disken o få lite ordning här 😍

Av Lena Liljegren - 21 augusti 2017 12:20

Tillbaks igen efter ett besök hos min kära mor, inte speciellt upplyftande men känns dock bra när man varit där. Har aldrig känt mig älskad eller önskad av henne, hemskt att skriva men det är den sanna  verkligheten, lovade mig själv att aldrig bli som min egen mamma. Kom ihåg alla gånger jag legat på mitt rum o önskat att mamma kommit o pratat med mig, men hon liksom bara teg...när jag gjort dumma saker så ville jag att hon skulle skälla på mig, men ack nej bara denna förbannande tystnaden o blickarna. Men nu när jag åker o ser henne vända tillbaks till hemmet efter att ha följt mig till bilen, men sin ständigt följeslagare rullatorn 😕Blir jag ledsen o tycker så synd om henne, o nu känner jag mig för första gången faktiskt behövd, ganska hemskt....men på något sätt känns det bra. 

Av Lena Liljegren - 21 augusti 2017 08:27

Oj va roligt, hittade efter en del letande min gamla blogg som jag började skriva 2009 och sista inlägget var 2011 😀 Hinner inte läsa den nu för nu är det inlagt ett besök hos mamma, undrar om man på något sätt kan sammanlänka de båda bloggarna, vill ju gärna ha dom på samma ställe 🤔Får ta tag i det när jag återigen är hemma, idag måste jag springa oxå, skippade det igår, klippte gräset istället. Men idag måste jag, det stärker mig så oerhört o nu måste jag ha all styrka jag kan uppbringa eftersom allt helt plötsligt blivit som vanligt igen. Igår hörde Anthony av sig från USA han är där med sin pappa, den enda av barnen som har någon som helst lust att ungås med sin pappa eller ha någon kontakt över huvudtaget, allt var bra med honom 👍 sen ska jag ringa o beställa tid till Timme för klippning, i Toronto måste dom nämligen vara kortkllippta o renrakande det är deras policy, jag tycker det är bra 👍 Dags att ge sig iväg, i min gamla blogg hette jag "slarvigamamman" 😂😂

Av Lena Liljegren - 20 augusti 2017 22:24

Okej till mina tre stackare som läst mina inlägg, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt, för det första troddde jag inte att någon hade läst mina inlägg. Jag har nämligen gjort så här, skrivit snabbt o vad som kommer över mig, med massor av stavfel o konstigheter. Sen när jag har bättre tid så redigerar jag o rättar stavfel o allt annat. Men istället för att spara inläggen i utkast så blev dom publicerade, o få någon sammanhang i mina virriga inlägg går knappt inte. Tre gånger som jag skrivit så har helt plötsligt allt försvunnit för min dator är helt kass, snacka om att bli frustrerad då funderar på att köpa mig en ny, är räntefritt på Media Mart just nu 😜 Just nu befinner jag mig på en plats där jag INTE skulle vara på, varför är man så sandlöst dum i huvudet ibland. Har försökt bryta i flera år nu.....vad är det för fel på mig, det är ju JAG som gäller nu, måste gå vidare i mitt liv. Imorgon ska jag hälsa på min deprimerade mamma, inte så roligt men känns så skönt när jag väl har varit där. Sen ska jag åka tillbaks till Ängelholm på kvällen. Det är verkligen två olika liv, i Ängelholm träffar jag vänner fikar tar kanske ett glas vin, ja umgås sitter på balkongen o läser ja älskar verkligen mitt liv där men när jag kommer till mitt hus o pysslar i trädgården så trivs jag oxå, fast det är ändå en oerhörd lättnad när jag kommer till Ängelholm, där kan jag bara va utan att känna en massa måsten hela tiden. Men sälja huset vill jag inte, är ju faktiskt det ända jag har, lägenheten är Rögles, o stannar Timothy i Toronto vad händer då ? Jag vill INTE flytta tillbaks till Kristianstad. Säger bara en sak Digital nomad 😀 Spännande o se vad som kommer att hända, på lördag åker Timme till Toronto o i slutet av september har dom väl beslutat om han ska stanna eller kommer tillbaks i spelar med Rögle. Imorgon hoppas 🙏vi att mina aktier stiger, speciellt Intrum Justitia som gärna får gå upp till 260 kr för då ska jag sälja dom 🤑🤑

Av Lena Liljegren - 20 augusti 2017 10:05

Hade en trevlig kväll med två väldigt trevliga tjejer, Pia en tjej(kan man kalla oss tjejer kan ju inte skriva tanter) som gjort lite som jag, flyttat från Österrike för att ge hennes son bättre förutsättningar med hockeyn, Många tycker säkert att det är idiotiskt men det är faktiskt så att märker man att barnen brinner för något o verkligen har talang så tycker faktiskt jag att vi som förälder ska ge barnen förutsättningarna som behövs, alla har ju inte de förutsättningarna som man har i en elit klubb.  En vän skickade mig en länk från Kropp & Själ, Skaffa mera grit, Glöm talang och genialitet, att nå framgång handlar mer om ansträngning och jävlar anamma. Det anser Psykologiprofessor Angela Duckworth,mycket intressant att lyssna på. 

Älskar ordspråket

HARD WORK BEATS TALANT
WHEN TALANT DOSN`T WORK HARD

Har träffat så fantastiskt många trevliga människor genom hockeyn, o en del av dom vet jag kommer att vara mina vänner  hela livet o vissa tappar man kontakten med, men dessa två vet jag att aldrig kommer att försvinna helt ur mitt liv.


Jag vill bli en digital nomad, tänk vad underbart att resa runt o ändå kunna sköta sitt jobb . Det är verkligen vad jag vill, tänk att sitta på ett litet pensionat i Spanien när det är som mörkats o kallast här i Sverige, tänk att kunna hälsa på sina barn var dom än befinner sig precis när man känner för det o längtar lite extra efter dom. Låter som en dröm, men inget är omöjligt. En dröm 😇 men vem vet en vacker dag blir den kanske sann, ingen dröm är omöjlig. Just nu sitter jag på min balkong i Ängelholm o har det bra, men snart ska jag bege mig till Kristianstad måste nämligen såga ner en del träd i min vildvuxna trädgård, måste ta tag i mitt hus NU !!! Det ser ju helt obebott ut sa en vän till mig, o det stämmer. Ja köpa hus själv är nog inget jag rekommenderar, inte ett gammalt hus iallafall som kräver mycket jobb o så värst händig är jag dessvärre inte, o bra ärliga billiga hantverkare växer inte på träd, o mitt stackars hus håller helt på o förfalla,  så nu har jag verkligen inte tid att sitta här längre 😥 

Av Lena Liljegren - 19 augusti 2017 13:02

Jag kommer ihåg hur jag låg i min säng i mitt barndomshem o drömde hur jag packade min ryggsäck o bara försvann ut i världen, reste till varma exotiska platser och träffade massor med människor av alla de slag.....

Men närmare drömmen än en hel del tågluffande kom jag aldrig,och själv vågade jag aldrig ge mig av utan det var alltid med någon vän. Var även en säsong i Österrike för att jobba och susa ner för snövita berg. Tja riktigt så blev det inte, jag gick gipsad i en månad och dessutom hamnade jag i fängelse (på falska angklagelser vill jag verkligen poängtera)av en helt galen chef. 

Stack även till Spanien och Malaga med några tjejer, men vi kom dock hem igen efter ett par månader(pappa fick skicka pengar till hembiljetten) Meningen var att vi skulle jobba men det blev aldrig riktigt så. Åkte även till San Fransisco som au-pair, det blev oxå en flopp men blev riktigt bra tillslut. Åkte ifrån min familj till Los Angeles o började som servitris på Pollys Pie, träffade oxå min stora kärlek (trodde jag då) Varje gång jag kom hem till Sverige så längtade jag bort igen. Nog pratat om vad som hänt tidigare i mitt liv, denna blogg ska ju handla om vad som hämder nu, efter att barnen blivit stora och man inte är lika behövd längre.


Resan jag gjorde nu sist var till Chikago o för första gången åkte vi tillsammans jag o mina tre grabbar. Timothy åkte ju förstås inte med oss dit men vi bodde på samma hotell 😍 O äntligen var den stora dagen här, Timothy's hockey draft. O jag o brorsorna var dit bjudna för att uppleva denna fantastiska tillställning. En otrolig upplevelse,  allt kändes som i en dröm och att som mamma få uppleva detta är bara så otroligt, att min lilla kille är bland de bästa hockeyspelarna i världen i sin årskull är ju inte det lättaste att ta in, det har jag fortfarande inte gjort. När Toronto sa hans namn, och jag såg hur fruktansvärt lycklig och glad han blev ❤️Ja den känslan är obeskrivlig, vem trodde det när man satt med de andra hockeymammorna på allmänhetens åkning varje tisdag eftermiddag o drack kaffe.

Efter det ville jag bar skrika ut....MIN SON HAR BLIVIT DRAFTAD AV TORONTO !!!!! men naturliguvis gjorde jag inte det, men jag ville gärna berätta det för alla,  taxichaförer, servitriser, människorna i hissen eller andra stackare som kom i min närhet. Men det räckte med en blick från Anthony (store bror) så tystnade jag ganska snabbt. "Mamma du behöver inte berätta det för allt och alla"  Nej så klart jag inte behövde, men ni ska veta att jag behövde tänka på de orden väldigt ofta....för kom på mig massor av gånger att jag började, men kom på mig själv och slutade igen. Långt ifrån alla vet ju vad en draft är, jag hade säkert varit en av dom om jag inte hade haft hockey killar, det var samma som när killarna var små o man berättade att man skulle på allmänheten, va allmänheten ????  Men alla mammor med hockeykillar vet vad allmänheten är. 


Jag vet att Timothy INTE gillar när jag pratar om honom eller delar intervjuer o tidningsartiklar på sociala medier, så jag har slutat med det. Men ni ska veta att det är så oerhört lätt att trycka på "dela" knappen så får alla veta vilken otrolig son jag har. Men som sagt var denna blogg handlar om MIG inte om mina tre fantastiska söner som jag är så oerhört stolt över. Jag har fostrat mina tre grabbar själv och vet att dom inte alltid haft det så lätt men en mamma som var alldeles för snäll visste inte vad regler var och klädde dom ofta i två olika strumpor (förstår helt ärligt inte ens idag varför "maken" alltid försvinner) det gick till och med så långt att grannen kom upp med en hel påse omaka strumpor, för hon tyckte det var synd att slänga o hon tyckte ju attjag ändå inte brydde mig om dom var omaka, okej visste inte riktigt om jag skulle tacka eller be henne dra någonstans. Jag tog snällt emot påsen tackade, o när hon gått gick jag o slängde den. Dessutom tillbringade jag mycket med att leta efter saker, speciellt nyklar men även andra saker som bara försvann ;) Men jag älskade och älskar mina barn över allt annat och kan offra allt för dom och jag tror att när dom själv får barn så förstår dom den oerhörda stolthet och kärlek vi känner till våra barn, sen om dom är 1 år eller 31 år spelar ingen roll. 

Så återigen denna blogg ska handla om MIG !!!! mina drömmar och mål i livet, för nu när mina barn är stora och klarar sig utan sin mamma (tror dom iallafall, ha ha) så är det hög tid att ta tag i sitt liv.


Flytten till Ängelholm gjordes för 4 år sedan, när det blev klart att Timothy skulle börja i Rögle hade jag fyra alternativ, 

1. Att han skulle pendla (vilket oftast slutade med att jag körde eftersom jag tyckte synd om honom) 

2. Bo hos en värld familj och börja skolan i Ängelholm (ville inte T och inte jag)

3. Att vi flyttade dit vilket naturligtvis var uteslutande.....eller var det det ???? 


Medan Timothy tränade så strosade jag på stan, tog en Cappuccino o en morots muffins på Espresso House eller åkte till havet med Lissy (min hund) 

O sakta började en tanke etsa sig fast, tänk att bo här, älskade Ängelholm mer o mer och kunde tillslut inte släppa  tanken. 

Så en vecka innan min födelsedag ringde jag världens bästa hockeytränare ;) vet att inte alla håller med mig där, men då ringde jag Janne o sa att vi ville flytta dit, naturligtvis hade jag och Timothy pratat om det och han ville oxå. Nästa träning åkte vi o kollade på en lägenhet som vi kunde få hyra som var ALDELES för dyr, 7000 kr. Dagen efter tackade jag ja tilll lägenheten och helt plösligt hade jag både en lägenhet i Ängelholm och ett hus som jag köpt ett par år tidigare som praktiskt nog låg nära Kristianstad ishall, dessutom drev jag ett företag som gick sådär o jag var själv med dessa utgifter. Ja man behöver ju inte vara ekonom för att inse att detta var helt totalt idiotiskt, vilket min äldre syster som är passande nog ekonom påpekade.

På min 50 -års dag fick jag även besök av en person som skällde ut mig efter notor o förklarade vilken idiot jag var, och att han tänkte minsann inte hjälpa mig.....vilket han gjorde. 

Ja jag gjorde som jag brukade gick en lång promenad med min hund men klumpen i magen fanns kvar och tanken började gro att jag hade försatt mig i en riktig knipa. På kvällen skulle jag ha 50 års kalas o jag kände mig bara helt orkeslös, men tog bilen till Konsum där allt brast, satt i bilen och stortjöt. Ringde min lillasyster som knappt hörde vad jag sa, trodde jag råkat ut fören olycka då jag storgråtande fick fram att det inte blev något kalas o att hon fick ringa återbud till gästerna. När hon väl fick ur mig vad det var så sa hon....

Va det bara det, är väl inget att va ledsen för, vi är många som stöttar dig o skulle det mot förmodan gå åt helv...

så hjälper vi dig naturligtvis, in o handla med så ses vi snart :) Älskade lilla syster så klok.

Allt blev bra och nästa dag ringde återigen Janne och berättade att dom hade en billigare lägenhet om jag var

intresserad och allt löste sig på bästa sätt......

Nu ska jag snart ut och äta med två fantastiska tjejer jag träffat här i Ängelholm, tänk hade jag aldrig flyttat hit hade jag aldrig fått träffa dom. Man MÅSTE lita på sin magkänsla och inte lyssna på alla negativa människor som som tycker i stort sett alla förändringar är omöjliga. Livet är till för att levas o det blir ingen repris utan det är här o nu........👍😀


Av Lena Liljegren - 9 augusti 2017 09:15

Vaknade tidigt o mådde sådär, opererade in ett stift i munnen igår, fattas nämligen en tand o har bestämt mig för att äntligen fixa det, nu ska detta läka i 4 månader sen kan dom sätta dit tanden, får bara äta flytande nu i en vecka. 

Sov i Kristianstad i natt, hämtade Timme på flygplatsen i Ängelholm igår, han har i te varit hemma på 7 veckor så det var riktigt roligt att se honom igen, nu är han hemma ett par veckor sen bär det iväg till Kanada o Toronto igen för att vara med på deras camper där. Ja det är inget vanligt liv min "lilla " kille har 🤔 Ute ösregnar det....oj fick besök kommer till senare. 

Av Lena Liljegren - 6 augusti 2017 12:33

Bestämt mig för att inte springa idag....men helt plötsligt hade jag tagit på mig mina skjorts o skor o var ute, hemma nu o det är så otroligt skönt o mår så BRA, kanon eftersom jag måste bli stärkt i en del jobbiga beslut som måste tas. 

Det var allt  at bara tvungen att säga detta 😘 ut o jogga eller gå lovar att livet bli bättre lite yoga på det o jag är redo för mina 20 timmars pass på jobbet 👍✌️😁

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards