lenaliljegren

Alla inlägg den 21 augusti 2017

Av Lena Liljegren - 21 augusti 2017 19:50

Fortsättningsvis ska jag bara blogga från min telefon, blir tokig när allt jag skrivit försvinner, datorn hänger sig o jag trycker hysteriskt på alla knappar o vips så är allt borta 👎

Kommer en kille från Italien o ska hyra ett rum i mitt hus ett par dagar, har rummen på uthyrning på turistbyrån o ibland så ringer någon o vill hyra, tycker det är ett bra sätt att få in lite pengar på huset. Många tycker inte att jag är klok som vågar ha främmande människor i mitt hus, men jag tycker det är roligt och det är väl tur att vi alla är olika. 

Så efter mitt besök hos mamma, bestämde jag mig för att lägga två timmar på att städa inget annat, gick riktigt bra o var till och med klar tidigare. Så då bestämde jag mig för att ut o springa, tänkte annars vänta tills jag kom till Ängelholm, o det gick riktigt bra 👍 Slog mitt rekord faktiskt 9 km på 1 timme o 5 minuter, vet inte om det är så bra, men faktum är att när jag började springa så sprang jag bara 6 km o sprang kanske i 50 - 55 minuter, sen har jag sakta ökat o nu är jag uppe i 9 km, mitt mål är 1 mil 😊 Springer ca 4 gånger i veckan minst. Mår så förbannat bra när jag springer, o faktum är att så nöjd med mig själv som jag är vid 54 års ålder har jag nog aldrig varit, o knappt så vältränad heller, kanske när jag var ung o spelade fotboll men definitivt inte sen jag fick mina barn. 

Det är aldrig för sent att börja att ta hand om sin kropp, tänk vad mycket bättre vi mår om vi rör på oss o inte stoppar i oss en massa skräpmat. Nu ska jag ta mig i kragen o diska o städa undan lite i lägenheten, fast jag måste säga att Timorhy är duktig på att hålla ordning, han kommer att fixa flytten till Toronto galant. 

Blev lite avbruten av samtal från USA, det var Anthony han är i USA o kollar solförmörkelsen, där ska ju bli total solförmörkelse, månen ska täcka hela solen....🌑

Okej nu kan jag inte skjuta upp det längre, dags att ta tag i disken o få lite ordning här 😍

Av Lena Liljegren - 21 augusti 2017 12:20

Tillbaks igen efter ett besök hos min kära mor, inte speciellt upplyftande men känns dock bra när man varit där. Har aldrig känt mig älskad eller önskad av henne, hemskt att skriva men det är den sanna  verkligheten, lovade mig själv att aldrig bli som min egen mamma. Kom ihåg alla gånger jag legat på mitt rum o önskat att mamma kommit o pratat med mig, men hon liksom bara teg...när jag gjort dumma saker så ville jag att hon skulle skälla på mig, men ack nej bara denna förbannande tystnaden o blickarna. Men nu när jag åker o ser henne vända tillbaks till hemmet efter att ha följt mig till bilen, men sin ständigt följeslagare rullatorn 😕Blir jag ledsen o tycker så synd om henne, o nu känner jag mig för första gången faktiskt behövd, ganska hemskt....men på något sätt känns det bra. 

Av Lena Liljegren - 21 augusti 2017 08:27

Oj va roligt, hittade efter en del letande min gamla blogg som jag började skriva 2009 och sista inlägget var 2011 😀 Hinner inte läsa den nu för nu är det inlagt ett besök hos mamma, undrar om man på något sätt kan sammanlänka de båda bloggarna, vill ju gärna ha dom på samma ställe 🤔Får ta tag i det när jag återigen är hemma, idag måste jag springa oxå, skippade det igår, klippte gräset istället. Men idag måste jag, det stärker mig så oerhört o nu måste jag ha all styrka jag kan uppbringa eftersom allt helt plötsligt blivit som vanligt igen. Igår hörde Anthony av sig från USA han är där med sin pappa, den enda av barnen som har någon som helst lust att ungås med sin pappa eller ha någon kontakt över huvudtaget, allt var bra med honom 👍 sen ska jag ringa o beställa tid till Timme för klippning, i Toronto måste dom nämligen vara kortkllippta o renrakande det är deras policy, jag tycker det är bra 👍 Dags att ge sig iväg, i min gamla blogg hette jag "slarvigamamman" 😂😂

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards