lenaliljegren

Alla inlägg den 20 augusti 2017

Av Lena Liljegren - 20 augusti 2017 22:24

Okej till mina tre stackare som läst mina inlägg, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt, för det första troddde jag inte att någon hade läst mina inlägg. Jag har nämligen gjort så här, skrivit snabbt o vad som kommer över mig, med massor av stavfel o konstigheter. Sen när jag har bättre tid så redigerar jag o rättar stavfel o allt annat. Men istället för att spara inläggen i utkast så blev dom publicerade, o få någon sammanhang i mina virriga inlägg går knappt inte. Tre gånger som jag skrivit så har helt plötsligt allt försvunnit för min dator är helt kass, snacka om att bli frustrerad då funderar på att köpa mig en ny, är räntefritt på Media Mart just nu 😜 Just nu befinner jag mig på en plats där jag INTE skulle vara på, varför är man så sandlöst dum i huvudet ibland. Har försökt bryta i flera år nu.....vad är det för fel på mig, det är ju JAG som gäller nu, måste gå vidare i mitt liv. Imorgon ska jag hälsa på min deprimerade mamma, inte så roligt men känns så skönt när jag väl har varit där. Sen ska jag åka tillbaks till Ängelholm på kvällen. Det är verkligen två olika liv, i Ängelholm träffar jag vänner fikar tar kanske ett glas vin, ja umgås sitter på balkongen o läser ja älskar verkligen mitt liv där men när jag kommer till mitt hus o pysslar i trädgården så trivs jag oxå, fast det är ändå en oerhörd lättnad när jag kommer till Ängelholm, där kan jag bara va utan att känna en massa måsten hela tiden. Men sälja huset vill jag inte, är ju faktiskt det ända jag har, lägenheten är Rögles, o stannar Timothy i Toronto vad händer då ? Jag vill INTE flytta tillbaks till Kristianstad. Säger bara en sak Digital nomad 😀 Spännande o se vad som kommer att hända, på lördag åker Timme till Toronto o i slutet av september har dom väl beslutat om han ska stanna eller kommer tillbaks i spelar med Rögle. Imorgon hoppas 🙏vi att mina aktier stiger, speciellt Intrum Justitia som gärna får gå upp till 260 kr för då ska jag sälja dom 🤑🤑

Av Lena Liljegren - 20 augusti 2017 10:05

Hade en trevlig kväll med två väldigt trevliga tjejer, Pia en tjej(kan man kalla oss tjejer kan ju inte skriva tanter) som gjort lite som jag, flyttat från Österrike för att ge hennes son bättre förutsättningar med hockeyn, Många tycker säkert att det är idiotiskt men det är faktiskt så att märker man att barnen brinner för något o verkligen har talang så tycker faktiskt jag att vi som förälder ska ge barnen förutsättningarna som behövs, alla har ju inte de förutsättningarna som man har i en elit klubb.  En vän skickade mig en länk från Kropp & Själ, Skaffa mera grit, Glöm talang och genialitet, att nå framgång handlar mer om ansträngning och jävlar anamma. Det anser Psykologiprofessor Angela Duckworth,mycket intressant att lyssna på. 

Älskar ordspråket

HARD WORK BEATS TALANT
WHEN TALANT DOSN`T WORK HARD

Har träffat så fantastiskt många trevliga människor genom hockeyn, o en del av dom vet jag kommer att vara mina vänner  hela livet o vissa tappar man kontakten med, men dessa två vet jag att aldrig kommer att försvinna helt ur mitt liv.


Jag vill bli en digital nomad, tänk vad underbart att resa runt o ändå kunna sköta sitt jobb . Det är verkligen vad jag vill, tänk att sitta på ett litet pensionat i Spanien när det är som mörkats o kallast här i Sverige, tänk att kunna hälsa på sina barn var dom än befinner sig precis när man känner för det o längtar lite extra efter dom. Låter som en dröm, men inget är omöjligt. En dröm 😇 men vem vet en vacker dag blir den kanske sann, ingen dröm är omöjlig. Just nu sitter jag på min balkong i Ängelholm o har det bra, men snart ska jag bege mig till Kristianstad måste nämligen såga ner en del träd i min vildvuxna trädgård, måste ta tag i mitt hus NU !!! Det ser ju helt obebott ut sa en vän till mig, o det stämmer. Ja köpa hus själv är nog inget jag rekommenderar, inte ett gammalt hus iallafall som kräver mycket jobb o så värst händig är jag dessvärre inte, o bra ärliga billiga hantverkare växer inte på träd, o mitt stackars hus håller helt på o förfalla,  så nu har jag verkligen inte tid att sitta här längre 😥 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards