lenaliljegren

Direktlänk till inlägg 21 april 2018

Den tredje åldern.

Av Lena Liljegren - 21 april 2018 14:53

Den tredje åldern är den bok som jag lyssnar på i bilen under mina resor mellan Ängelholm - Kristianstad just nu. Kanske inte den mest spännande boken jag lyssnat på 😜 men ganska intressant faktiskt. Den tredje åldern är vi över 50 år, det är igentligen inte så många som pratar om den åldern. Våra så kallade glansdagar är över, och många tycker nog att det är en jobbig ålder där vi märker att fysiken försämras, måste använda läsglasögon, minnet sviktar kanske....ja listan kan göras lång, och dessutom kommer det att sakterligen försämras dag för dag....

Inte blir det bättre över att ständigt mötas av reklam för diverse mirakelkrämer som ska ta bort de hemska spåren av att vi börjar åldras, plastikkirurgi där dom tar bort rynker o lyfter lite här och var 😬 En ständig påminnelse till oss att vi måste göra ALLT för att förhindra åldrandet, så ibland tror jag att vi glömmer att leva här och nu i denna ständiga jakt på att se yngre ut. Visst är det tragiskt, nästan så det är lite ”fult” att se gammal ut. Nej vi måste lära oss att acceptera åldrandet, vi lever ju så kort tid på denna jord. Så va tråkigt att istället för att njuta av den så kallade tredje åldern o acceptera allt detta med att åldras, se gamla människor med andra ögon, att dom faktiskt är vackra med alla rynkor o all livserfarenhet, istället för att kämpa emot med näbbar o klor o vägra att acceptera att det är så här livet är.....

Men vi ska absolut ta hand om oss o våra åldrande kroppar men inte genom dyra mirakelkrämer eller kirurgi utan genom att ge kroppen bra bränsle och se till att röra på oss, gamla blir vi i vilket fall som helst så lika bra att vi njuter av denna tid som finns kvar ❤️


Nog om det, sitter på min altan i njuter just nu, här inne är det strålande ☀️ o säkert 25 grader, men när jag öppnade altandörrarna så var det faktiskt inte fullt så varmt som det såg ut, men helt underbart med en sol som skiner sen tycker jag att det är skönt att det fortfarande är vår ute, sommaren och den riktiga sommarvärmen kommer tids nog.


Jobbade till kl 13.00 så var hemma vid 14.30, mådde sådär hade huvudvärk o kände mig lite halv kass. Men nu efter en kopp kaffe och en knäckemacka så är jag på G igen, tror faktiskt att jag till och med ska ta en promenad, behöver ju iinte springa utan bara gå 👍 Märkligt vad lite kaffe och koffein kan göra men kroppen. 


Barnens kära pappa skickade ett sms o ville komma nästa helg, ja vet inte hur jag ska göra. Nästa helg är ju extar körig eftersom Anthony ska flytta till rummet bredvid huset o hyresgästen där ska flytta in i huset, följden blir att jag då får flytta till vardagsrummet ett tag och var ska då Alexius sova 🤔 dessutom slutar det nästan alltid med att vi blir ovänner när han kommer även om jag brukar ha överseende o lovat mig själv att inte bli irriterad. Ja tar mig en promenad och funderar tänker så bra då och löser de flesta problem. 


Sen får man ladda för ikväll då slutspelet för MARLIES 🏒🇨🇦 börjar, så nu får vi se hur långt dom går i jakten på Calder’s Cup, spännand, åker dom ut tidigt betyder att Timme snart kommer hem går det bra o dom går hela vägen lär han inte komma förän i slutet på juni. 

Men man får väl ändå hoppas att dom går hela vägen o vinner AHL ligan och därmed blir vinnare av  Calder Cup 👍

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Liljegren - 26 oktober 2019 13:09


    Oj det var länge sen jag skrev, men kände helt plötsligt att jag ville börja igen. Kanske för att jag träffade mina kära ”Ängelholmsvänner”  de två Miorna, Lotta och sist men inte minst Tina. Nu kommer tankarna om vad som igentlig...

Av Lena Liljegren - 25 februari 2019 20:43


 Dag 16 på min detox 👍 Måste väl erkänna att jag började kolla lite recept nu, tänker på allt jag ska äta när dessa veckor är över, skulle ju gärna klara 28 dagar, som det står i Medial Läkning. På bilden ser ni efterrätten som jag kör varj...

Av Lena Liljegren - 23 februari 2019 05:56

    Idag är det dag 14 på min detox, kör lite dag från dag har fortfarande inte bestämt hur länge men försöker nog en vecka till. Som jag sagt så länge jag mår bra är det ju bara till att köra....   Lite märkligt är det med alla som blir bekymr...

Av Lena Liljegren - 19 februari 2019 16:15


  Lunchen, dag 10 i min detox, behöver aldrig vara hungrig o det är så skönt. Ska nog köra en vecka till eller som jag sagt innan så länge som jag mår bra. Igår var jag till och med o fikade med mina vänner innan jag åkte till Kristianstad. Tog en st...

Av Lena Liljegren - 17 februari 2019 07:00


  Tidig söndags morgon, och går in på min nionde dag på min detox, mår riktigt bra. Hade fruktadvärd huvudvärk och värk i kroppen de första dagarna men nu är det helt borta. Men då kände jag att jag INTE skulle fortsätta mer än tre dagar, men vaknar ...

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards