lenaliljegren

Alla inlägg den 21 november 2017

Av Lena Liljegren - 21 november 2017 03:18

I dag var sista dagen med alla tre grabbarna, Timothy var ledig så först käkade vi brunch och sen funderade vi på att gå

på Akvariet, som hade fått högt betyg i "trip adviser" men när vi gick in där så var det massor av barn där, så vi blev rädda att det kanske mer var en barn grej, så vi beslutade att gå till ett de många shoppingmalen istället. Där visade mig Timothy en affär som han trodde jag skulle gilla.....och det gjorde jag verkligen. Det hette lulul, den hade riktigt snygga jogging och yoga saker och en hel det annat oxå, det är ett Kanadensiskt märke och det är riktigt bra kvalitet, köpte två par typ tights, kunde handlat hur mycket som helst, älskar sådana kläder.


Sen gick grabbarna på bio och jag gick och strosade lite själv. Efter det stack vi och inhandlade en stekpanna och gick sen hem till Timothy och fixade lite mat, en lugn och trevlig dag och kväll med familjen ❤️


En ska som slog mig när jag gick hem från Timothy vid 21.00 tiden är att man är aldrig rädd här, även om det är sent så känner jag mig aldrig otrygg, visst finns det en och annan uteliggare och visst kan man se en och annan verkligt  udda människa, men det är så mycket människor överallt, affärer och barer är öppna, detta är ändå ca 30 minuter från själva centrum. Hemma i Kristianstad hade jag inte velat gå hem från stan själv, känner otrygg bara jag sticker till Konsum vid 21.00 tiden. Hörde nu oxå att vår kära kiosk, den sk "röaledkiosken" blivet rånad, och någon man i min egen ålder som blivit rånad och nerslagen under sin kvälls promenad. Visst förstår jag att det finns otrygga områden även här, men där går mam ju inte. Men hemma känns ju som alla område är otrygga, nej Kristianstad är verkligen inget som lockar mig längre och vill inte bo där, nu känns som det är ett rån varje dag o aldrig är det någon som åker fast och det blir ju bara värre och värre, nej där vill jag inte bo..... 


Nu är klockan över 22.00 och dags för mig att sova, Wille kom oxå nu, vi har bara en nyckel så var tvungen att hålla mig vaken så jag kunde släppa in honom. Ja några sena kvällar blir det inte här och det är skönt. Gillar verkligen Toronto, älskar att gå på gatorna på kvällarna då alla fina byggnader är upplysta o alla dessa leende trevliga människor, ja Kanadensare är verkligen trevliga människor 🇨🇦


Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards