lenaliljegren

Alla inlägg under september 2018

Av Lena Liljegren - 13 september 2018 09:22

  

Härlig morgon o dags för  att ge sig ut o springa, fast blir nog till att gå idag, sprang 8,5 km igår på 60 min 👍 så ska ta det betydligt lugnare idag. Men först lite kaffe ☕️ o en knäckemacka. Har fått dille på knäckemacka, går bra med bara smör men helst med honung, men har ingen idag så fick bli bara smör.


Mycket funderingar som just nu snurrar i huvudet och jag förstår att det snart är dags för en förändring, hur den kommer att se ut har jag väl ingen riktig bild av, men känner igen "symtomen" allt för väl.


Min förlust på aktierna är fortfarande stor.....ja närmare bestämt 100 000 kr och det är MYCKET pengar, alldeles för mycket. Men nu är det bara att bita ihop och satsa på att minska förlusten till hälften innan detta året är slut. 


Mina hyresgäster har varit trogna länge nu, så får ju in pengar på huset, och T hjälper mig med hyran i Ängelholm så någon nöd på mig går det ju inte, och jobbet får jag stanna på nu, ett tag ialleafall för MÅSTE ha in en fast inkomst  nu förutom det lilla jag har på företagen och på min uthyrning, fram till jul iallafall. 


Min dröm har ju varit att klara mig på mina aktieaffärer, uthyrningen och ca 20 timmar på företaget, men det gick ju inte riktigt som jag tänkt mig, och blir lite att börja om. Men samtidigt får jag ju en kick av utmaningar o detta är ju verkligen en utmaning. Tanken är ju att om ett år slippa ha ett fast jobb och lite mer kunna följa mina drömmar. 


Nu är det dags att ge sig ut i solen o reda ut snurrigheterna i hjärnan ☀️ Idag blir en bra dag, det känner jag på mig 😇🙏 Kram ❤️

Av Lena Liljegren - 12 september 2018 22:32

  Det mysiga med hösten är lugnet som infaller när man tänder ljus och det är lite mörkt och ruggit ute, som i kväll ❤️ 


Idag har jag varit en duktig dotter och hämtat min mamma för att köra henne till stan för att kolla på mattor. Hon behöver verkligen lite färg på sitt rum, tror lite färg lättar upp humöret lite, kan ju hoppas på det iallafall. Storasyster följde oxå med, hämtade upp henne på jobbet och lämnade henne sen när uppdraget var slutfört. Det blev två mattor och även nya gardiner, och vips hade faktiskt rummet blivit mycket mysigare. 


Jag mår sådär faktiskt, funderar mycket på mitt jobb och börjar känna att jag dessvärre börjar tröttna. Det var i April i år som jag skrev på anställningspapper, ja det blir ca 6 månader som fast anställd.....eller tillsvidareanställd som det heter numera, brukar ju palla lite längre. Men i vilket fall som helst så tänker jag stå ut detta året. Blir det något VM för Timothy i Vancover så lär jag få säga upp mig i vilket fall som helst, för enligt schema ska jag jobba Nyårsafton, och då lär jag inte få ledigt, och att jag skulle missa ett JVM, det sista för Timothy dessutom 😁


Man vet inte hur länge man lever och jag tänker leva här och nu, tänker inte låta någon hindra mig från att göra det jag vill och det som är viktigt för mig. Har försatt mig kniviga situationer förr och det har alltid löst sig, oftast till det bättre faktiskt.


Idag har jag varit nyttig och även varit ute i skogen o joggat en timme, då mår jag bra. Sover hemma idag, i mitt vardagsrum, har ingen TV och det är så skönt 😇 måste ta mig ur min form svacka måste lyssna på mitt hjärta på vad jag vill, tänka efter på vad som gör mig lycklig. När jag mår som bäst, var är jag då och hur lever jag då ????? Skulle behöva meditera o lyssna mer på mina tankar och verkligen göra det jag vill och det som gör mig lycklig. 


Nu ska jag sova och hoppas verkligen att ingen ska laga mat i natt, håller på att bli tokig när folk ska slamra med porslin och grytor mitt i natten, hörs ju så jäkla tydligt eftersom jag sover i vardagsrummet. 


Nu är jag trött 😴


Av Lena Liljegren - 9 september 2018 10:10

  Härliga frukost, älskar att äta frukost på min altan ☀️ En perfekt morgon består först av ett stort glas citronvatitten o min lilla "shot" med gurkmeja, spirulina, nyponpulver o svartpeppar 😝 Inte gott men oj va nyttigt, tror o hoppas jag 😂 lite stretching på min yogamatta sen en kopp kaffe med Otley och en knäckemacka, idag blev det avokado på, brukar ha honung men var så onyttig igår så hoppade det sockret idag. 


Träffade lillasyster på Bykrogen igår kväll, så kul, där satt vi stolta mödrar 😉 även hon mamma till ett numera proffs men i fotboll, så vi kom fram till att våra gener måste trots allt vara bra. Två kusiner o båda är proffs inom sina sporter, vem kunde tro det, måste bero på deras fantastiska mammor.

Timme spelade faktiskt i går, Rockie turneringarna har börjat, gick väl ganska bra för honom, har inte pratat med honom sen han åkte faktiskt, snappat lite bara. Men han har säkert fullt upp och vet att han hör av sig när han eller om han saknar sin mamma ❤️ Eller om det har dykt upp något som han behöver ha hjälp med, vilket brukar va fallet när han hör av sig. Men det är bra, för hör han inte av sig så vet jag att han har det bra o att han trivs......får ge honom lite "space" han är ju 19 år nu. Får terrorisera mina andra barn stället 😂 o Wille brukar faktiskt bli glad när jag ringer o snart ska jag åka till Umeå o hälsa på Wille o Jenny, vilket jag verkligen ser fram emot ❤️❤️❤️


Nu ska jag ringa mina damer i Ängelholm o bestämma tid för städet i morgon, ska ändå till Ängelholm o jobba imorgon 14.30 så tänkte ta städet innan där så slipper jag ta en extra dag till det 👍 Så åker tillbaka till Ängelholm ikväll. 


Måste ta en liten motionsrundan idag oxå, igår klippte jag gräset o räfsade upp allt gräs så det fick bli min motion igår men idag blir det nog en joggingrunda, enligt Paolo ska man variera sin motion och inte köra samma hela tidning, så får kanske hitta en ny joggingrunda 🤔 

Av Lena Liljegren - 6 september 2018 19:48

  Ibland undrar jag om jag är lite skadad, ligger här o slötittar på hockey, Rögle - Tingsryd,  det är så bekvämt på något sätt, dessutom är det ju lite spelare som man vet vilka är, efter Timmes tid i Rögle. Men igentligen spelar det inte mig någon roll vilka som vinner, men naturligtvis så klappar ju hjärtat lite extra för Rögle.  Snart börjar Maple Leafs rockie matcher o då blir det lite roligare, hoppas nu bara att man kan se dom. 


Har varit på möte med jobbet idag, så kände att det var lika bra att stanna i Ängelholm eftersom mötet var i Klippan, och jag ska jobba här imorgon. Börjar bli lite trött på jobbet, men det brukar ju dessvärre bli så efter ett tag på samma ställe. O får jag inte ledigt o Timme ska va med JVM under under jul o nyår så blir det till att säga upp, för att skippa Vancouver o JVM finns inte på kartan, om nu Timme ska va med naturligtvis, vilket man inte får veta förän i december någongång. 


Nextim fortsätter att rasa, har rasat över 70 % nu, men bara att ta nya tag, det är ju spänningen med att handla med aktier som jag gillar. Måste ha spänning i mitt liv....som Malin o Tess pratade om i sin podd som jag lyssnade på idag. En häst o en ko står o pratat, hästen vill hoppa över o kolla andra betesmarker,  kon har inte alls lust och undrar varför dom ska göra det när dom har det så bra här, men det kan ju va bättre menar hästen.... men nu kan det ju naturligtvis bli sämre oxå, men testar man inte får man ju aldrig veta. Ja antingen är häst eller ko människa, jag är definitivt häst 😂 Min hjärna snurrar det hela tiden nya saker som jag vill göra ställen som jag vill flytta till drömmar som jag vill uppfylla...,

Men som man säger sikta mot stjärnornas så når du kanske trädtopparna men man måste sikta högt 


Rögle vann o matchen är slut, tror det blev 6 - 2 var lite okoncentrerad i slutet. Nej nu ser jag 8 - 2 !!!!! Oj 


Nu ska jag lyssna på valdebatten 😬

Av Lena Liljegren - 4 september 2018 09:49

Igår när börsen öppnade höll jag på att få en chock, mina "chansaktier" som jag låg och funderade på i går kväll och mer eller mindre bestämt mig att sälja, rasade !!!!!

Nu menar jag inte ett liten nergång utan störtdök, och jag förlorade massor av pengar. Men som någon skrev på Nextim's forum, att det hade lika gärna kunnat varit uppåt. Jag är ju en "gambler" o det är kanske inte är så bra med tanke på min situation och urusla pension. Men nu har det hänt det som inte fick hända och det gäller bara att axeptera läget och försöka göra det bästa möjliga av situationen, vad nu det är 😁 och be till Gud att det vänder under dagen. Just nu har jag en klump i magen som inte vill gå bort. Men ska gå ut och klippa häcken så jag får något annat att tänka på 😳

Av Lena Liljegren - 2 september 2018 21:08

Igår jobbade jag hela dagen på Brösarp’s spa, 11 timmar närmare bestämt. Klockan 20.00 körde jag från Brösarp till Ängelholm, kom fram vid 22.00 tiden. Var så jäkla trött men ändå är det så skönt att veta att jag kan ta det lugnt på morgonen. Började nämligen jobba idag kl 14.00, då hann både käka frukost i lugn o ro handla o ut o springa en runda innan jag gick till jobbbet. En verkligt skön söndagsmorgon, dessutom helt underbart höstväder 🌻


Har börjat lyssna på Malin o Tess podd, och gillar verkligen den. Känner igen mig i så mycket och ämnen som de diskuterar känns väldigt aktuella för mig 🤔 ja det är verkligen dags för mig att ta tag i vissa saker, även om visssa saker är riktigt jobbiga så måste man, man lever bara en gång, ja ibland undrar man verkligen vad man sysslar med. 


Timme skickade bilder på sin nya lägenhet igår, den såg verkligen fin ut. Ligget på 34’e våningen mitt i centrala Toronto md en fantastisk utsikt, förstår att han var helnöjd med den 👍 längtar verkligen till Toronto nu, en fantastisk stad... 

Men innan det blir Toronto sp blir det Umeå ❤️ ska bli så kul att komma dit, o få tillbringa ett par dagar med Wille o Jenny 😍 


Nej oj vad trött jag blev, imorgon blir det fika med bästa Mia innan jag återigen styr kosan mot Kristianstad. 

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards