lenaliljegren

Alla inlägg under augusti 2018

Av Lena Liljegren - 16 augusti 2018 23:37

Blev inget Ängelholm för mig idag, behövde hälsa på min mamma o fixa lite i min trädgård.

Sover hos min "övernattningskompis" idag, hockey klubben i min stad har nämligen inte lyckats fixa bostäder till alla spelare, så när en av spelarna ringde o frågade om han fick bo hos oss en månad var det slälvklart att man svarade JA, är ju dessutom en vän till Timme o Anthony. Men nu är det väldigt många som bor i mitt hus, så håller mig därifrån på nätterna.
Här blev jag dessutom bjuden på god mat o lite bubbel i kväll....så mår ganska bra.

I morgon blir det en träningsledigt dag, en fri dag i veckan tycker jag man kan ta, har dessutom slagit mitt rekord denna vecka, så nu springer jag hela rundan 8 km på 1 timme. Innan gick jag ju ca hälften men den tiden är över. Känner mig riktigt tränad faktiskt.

Men nu ska jag sova, imorgon är det Jobbedags 😴

God natt


Av Lena Liljegren - 15 augusti 2018 23:23

Ja har varit en bra dag, rensade i garaget la ut en hel del saker på de olika sidorna som finns på sociala medier,  o de blev hämtade en timme senare 👍 kanon, då slipper man köra det till tippen. Men lyckades ändå fylla bilen med en massa skit som jag körde till återvinningen med. Det känns så oerhört skönt att rensa o slänga 😇


Sen bestämde jag mig för att springa, igentligen tänkte jag ta en vilodag men nej....känns nästan som ett behov nu, vill ut i springa, numera skippar jag hörlurar låter istället tankarna flöda fritt, dessutom fick jag en Appel Watch av Anthony o Timothy i födelsedagspresent, så nu är det ännu roligare att springa.


I morgon eftermiddag åker jag nog till Ängelholm, tänkte gå ut o äta med Mia på kvällen. Blir lite semester när jag är i Ängelholm, då kan jag bara ta det lugnt. Sen jobbar jag på fredag o söndag o på måndag är det städdag hos mina tanter ❤️


Nu är det läggdags 😴😴



Av Lena Liljegren - 15 augusti 2018 09:59

Ja sommaren är inte riktigt min årstid....längtar alltid efter sommaren, sen när den är här blir jag superstressad. Nu är äntligen hösten här, snart iallafall 😬 o mitt nya liv kan börja 😂 Undrar hur många gånger jag sagt det, men det är alldeles säkert fler än jag som gjort det ett antal gånger. 


När jag satt här och funderade och läste en artikel om stress, så kom jag på en sak som verkligen stressar mig o som jag aldrig tänkt på. När mina systrar ibland tröttnat o vill bli av med något ringer dom mig, jag blir super glad och säger bara, kom hit med det ställ det i mitt garage så säljer jag det på blocket. Anthony brukar reta mig och säger om allt, men sälj det på blocket mamma 😉 Nu är hela mitt förråd fullt med grejor som när jag får tid skall säljas på blocket. Mest "skit" som jag i bästa fall kanske får 50 kr för, men knappt det för jag har två annonser inne men ingen som svarat än. Så här och precis nu så har jag bestämt mig för att slänga och skänka bort sakerna istället. Så jäkla skönt det känns när jag äntligen bestämt det. 


Fyllde 55 år i torsdags 😳 Oj stämmer det verkligen, känns så overkligt och kan inte förstå att nästa gång jag fyller jämt så fyller jag 60 år !!!!! Just nu skulle jag vilja haft den ekonomin så jag kunnat sluta jobba och ägna mig åt det jag vill. Funderar mycket över just det....att göra det man vill. Lyssnade på framtidspodden, yoga girl var där, så intressant och jag gillar ju verkligen sakerna hon pratade om. Mår ju bra när jag äter bra och tränar och yogar (så heter det nog inte) och faktiskt bloggar, tycker om att skriva och få ur mig saker, känns liksom bra efteråt. 


Mitt stora problem är ju att slutföra saker, precis innan jag började skriva här så gick jag igenom en stor väska kläder som Timme rensat ut, plockade upp allt, la i högar funderade på vad jag skulle göra med det, blev sen kolossalt trött och lämnade allt, klarar ju inte av att bestämma vad jag ska göra med sakerna, det är SÅ FRUKTANSVÄRT JOBBIGT!!!! och blir så trött i huvudet. Måste nog ha någon som hjälper mg med min rensning bara att axepterat att jag inte fixar det själv. 


Har bestämt att när jag fyller 60 år ska jag springa 1 mil på 1 timme 👍 Springer ca 8 km på en timme nu så verkligen ingen omöjlighet. 


Nu ska jag gå ut i mitt förråd och ta mig i kragen o rensa sen köra till tippen och slänga samtidigt tar jag en sväng till Solhaga, tänkte nämligen köpa mig ett äppelträd 😊


Ska nu skriva varje dag, fast det har jag ju oxå sagt innan. Men nu har ju mitt nya liv börjat och det innefattar att jag ska fullfölja det jag bestämmer. 


Ska ta ett kort på mitt förråd, ja en före och en efter bild.....

Om en månad ska det va fixat så man kommer in med en bil där 👊 Nu djävlar ska det hända saker 😊


Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards