lenaliljegren

Direktlänk till inlägg 19 maj 2018

Hemma ☀️

Av Lena Liljegren - 19 maj 2018 07:22

Äntligen hemma, fast borta men ändå hemma....

Hade jag varit hemma nu hade jag druckit mitt citron vatten o sen stuckit ut o sprungit en runda, nu är jag inte hemma så då kan jag inte det.

 Är verkligen en morgonmänniska älskar att ut o sptinga på morgonen, man ör nästan helt ensam o fåglarna kvittrar 😇 det är lite som Pablo säger.....när man ör ute och springer vid 05.00 tiden (lite tidigt för mig) känns det som man ligger steget före alla andra som fortfarande ligger o sover.

Men nu sover jag inte hemma o har ingen bil här, så det är bara att snällt ligga kvar även om det kryper i kroppen av mIg av otålighet o viljan av att komma igång med denna dag. 


Då fortsätter jag att läsa min bok, en vän berättade om Nextory, så nu har jag börjat läsa där. Kanon 👍100 tals böcker att välja mellan, o just nu läser jag denna boken om ADHD. Känner igen mig i så många situationer och älskar detta igenkännande, känner ett lyckorus i hela kroppen när jag får en förklaring till mitt många gånger tankspridda o märkliga beteende, det finns en förklaring till att jag ör slarvig, ständigt letar efter saker och har så svårt att koncentrera mig. Får panik när jag bli erbjuden en anställning, mår riktigt dåligt om jag är uppbokad med jobb flera månader framåt, men ändå älskar jag mitt liv, denna spänning om hur ska jag klara detta......


Värre var det när barnen var små, få kunde jag få lite ångest när jag bara sa upp mig, för jag bara kände att jag inte klarade en minut längre eller denna märkligs lyckan när en chef av någon outgrundlig anledning avslutade min provanställning för dom inte tyckte jag passade (vilket fortfarande än i dag undrar varför) har nog aldrig blivit så förvånad. Jag berättade aldrig om hur glad jag igentligen kände mig 🤔 när alla tyckte då synd om mig och undrade bad jag skulle göra nu, men allt ordnade sig även då. 

Nu är det mina aktieaffärer som ger mig kickar, affärer där jag satsar mycket, kan ju gå åt helvete oxå.....

Men nu är mina barn stora o klarar sin egen försörjning är inte beroende av mig längre, och då har jag bara mig själv att tänka på lan då göra lite korkade riskfyllda affärer. 


Mem vad jag skulle komma till var detta jag precis läst (svävade ut lite där o tappade vad jag igentligen skulle komma till) Det gör jag så ofta 🤩


Dom hade gjort försök och kommit fram till att träning ökar avsevärt koncentrationen hos ADHD personer, men som författaren skriver ”ingen tjänar pengar på ökad forskning inkom det, så istället för att forska på det lägger man miljonbelopp på forskning på läkemedel” IDIOTISKT !!! 


Nu ska jag försöks väcka den sovande mannen här bredvid, han till skillnad från mig har ett uselt morgonhumör och tycker alla dom går upp innan 09.00 är idioter!!!  


Helt okej men jobbigt nu när jag bara får ligga här o vänta på att klockan ska gå, har ju inte varit hemma på ett tag och längtar verkligen hem till mitt alldeles egna hud ❤️❤️❤️❤️


Orkar inte gå igenom detta säkert väldigt röriga inlägg, brukar det annars, men tror jag rättat de flesta stavfel, o skriver ju mest för min egen skull men får ju en märklig kick av att även andra skulle kunna läsa det känns lite spännande o farligt..... ja dessa jäv...kickar som verkar behövas i mitt liv 😬


Nu ät det dags att äntligen gå börja denna dagen.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Liljegren - 26 oktober 2019 13:09


    Oj det var länge sen jag skrev, men kände helt plötsligt att jag ville börja igen. Kanske för att jag träffade mina kära ”Ängelholmsvänner”  de två Miorna, Lotta och sist men inte minst Tina. Nu kommer tankarna om vad som igentlig...

Av Lena Liljegren - 25 februari 2019 20:43


 Dag 16 på min detox 👍 Måste väl erkänna att jag började kolla lite recept nu, tänker på allt jag ska äta när dessa veckor är över, skulle ju gärna klara 28 dagar, som det står i Medial Läkning. På bilden ser ni efterrätten som jag kör varj...

Av Lena Liljegren - 23 februari 2019 05:56

    Idag är det dag 14 på min detox, kör lite dag från dag har fortfarande inte bestämt hur länge men försöker nog en vecka till. Som jag sagt så länge jag mår bra är det ju bara till att köra....   Lite märkligt är det med alla som blir bekymr...

Av Lena Liljegren - 19 februari 2019 16:15


  Lunchen, dag 10 i min detox, behöver aldrig vara hungrig o det är så skönt. Ska nog köra en vecka till eller som jag sagt innan så länge som jag mår bra. Igår var jag till och med o fikade med mina vänner innan jag åkte till Kristianstad. Tog en st...

Av Lena Liljegren - 17 februari 2019 07:00


  Tidig söndags morgon, och går in på min nionde dag på min detox, mår riktigt bra. Hade fruktadvärd huvudvärk och värk i kroppen de första dagarna men nu är det helt borta. Men då kände jag att jag INTE skulle fortsätta mer än tre dagar, men vaknar ...

Presentation


Ett av dom mest spännande ögonblick i mitt liv och det fick jag uppleva med de grabbar som betyder absolut mest för mig ❤️

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards